چارچوب نظری و پیشینه پژوهش ابعاد ارزش ویژه برند

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش ابعاد ارزش ویژه برند

مبانی نظری ارزش ویژه برند
پیشینه ارزش ویژه برند
دانلود مبانی نظری ارزش ویژه برند
پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند
ادبیات نظری ارزش ویژه برند
فصل دوم پایان نامه ارزش ویژه برند
مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند
ادبیات و مبانی نظری ارزش ویژه برند

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری پایان نامه رشته مدیریت 

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش ابعاد ارزش ویژه برند

 

 

* با قیمت دانشجویی، ارزان و مناسب :)-** فایل منحصر به فرد، بصورت جامع و کامل و با منابع بروز و جدید خریداری کنید.*** این فایل بصورت انحصاری برای فروشگاه فایلینا تولید شده و در هیچ جای دیگه ای بجز این فروشگاه پیدا نمی شود.
پشتیبانی همیشگی توسط : maryam.alkasir70@gmail.com

 

 

 

چکیده

یکی از با ارزش ترین دارایی های هر شرکت، ارزش ویژه برند است. شرکت هایی که از نظر ارز ش ویژه برند جایگاه بالایی در ذهن مصرف کنندگان دارند، به راحتی می‎توان ند درمیان دیگرشرکت ها درصنعت مربوط به خودشان، سود آورتر تلقی گردند. (حسینی و دیگران، 1388)این تحقیق با هدف بررسی تأثیر آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند بر تولید کفپوش خودرو شرکت پیشرو پلاستیک خزر انجام شده است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر نوع جمع آوری اطلاعات از نوع توصیفی-موردی محسوب می شود. مشتریان شرکت پیشرو پلاستیک خزر 480 نفر می باشند که جامعه آماری این تحقیق بوده و برای تعیین حجم نمونه بر اساس جدول كرجسی و مورگان نمونه ای به حجم حداقل 214 نیاز می‎باشد و با استفاده از نرم افزار لیزرل و روش آماری مدل معادلات ساختاری به بررسی روابط بین متغیرهای تحقیق پراخته شد. نتاج تحقیق نشان می دهد رابطه مثبت و معنی داری میان کیفیت ادراک شده، وفاداری به برند و ارزش ویژه برند وجود دارد و همچنین کانال توزیع و قیمت از طریق تاثیر گذاری بر کیفیت درک شده بر ارزش ویژه برند تاثیر دارند. 

 

 

 

کلمات کلیدی:

آمیخته بازاریابی

تصویر ذهنی

وفاداری به برند

کیفیت ادراک شده

آگاهی از برند

ارزش ویژه برند 

 

 

 

 

1-1 مقدمه

یکی ازالزمات ایجاد برندی قوی شناخت هر یک از عواعل ایجاد کننده ارزش ویژه برند است. درمحیط بازار امروز شیوه های بسیار متفاوتی وجود دارد که از طریق این برنامه های بازاریابی می‎توان  برایجاد و افزایش ارزش ویژه برند تاثیر گذاربود. راهبردهای شبکه ی توزیع، استراتژی های ارتباطی، راهبردهای قیمت گذاری وسایرفعالیت های بازاریابی می‎توان ند باعث تضعیف یا تقویت برند شدند (یوودانته، 2000). اگرچه برند به صورت آشکار برای سازمان وشرکت ارزش آفرینی می کند، اما ریشه این ارزش در مشتری قرار دارد (کلر، 2001). درحقیقت، ارزش ویژه برند مبتنی بر مشتری، تعیین کننده ارزش واقعی برند است (دیواندری، 1390)  

 

1-2 بیان مساله

نقش برند ها درشناسایی محصول شرکت دربازارهای رو به گسترش امروزی، نقشی انکارناپذیراست. با گسترش عرصه رقابتی وهجوم برندهای جهانی به بازار داخلی، توجه به مفهوم برند وارزش ویژه آن برای شرکت های داخلی به منظوربه دست آوردن سهم بیشتری ازبازار تأثیر گذاراست. امروزه الزاماً نوآوری وبرتری فنی تنها عامل های اساسی برای موفقیت نیستند؛ دربازارهایی که محصولات وخدمات، روز به روزبا هم تطابق وسازگاری پیدا می کنند، یک برند قوی ممکن است تنها مشخصه ای باشد که محصول یا خدمت عرضه شده از رقبا متمایزمی سازد(kotler& pfoertsch, 2006). درایران برند ها بعنوان یک داریی درترازنامه قید نمی شوند؛ این امر سبب خنثی شده تمرکز بلند مدت مدیریت برتوسعه درونی برند است. بنابراین جریان نقدی وسودهای کوتاه مدت غالباً بعنوان پارامترهای مهم عملکرد استفاده می شوند. 

 

کشورایران تولیدات داخلی بسیاری دارد اما در زمینه برنامه ریزی موفق نبوده اند مشکلات زیادی فرا روی این صنعت است. که مطالعه همه آنها دراین تحقیق امکان پذیر نیست ویکی از چالش ها از دیدگاه متخصصان این حوزه، مسائل بازاریابی وبرند می‎باشد که الگویی بهینه دراین زمینه تعریف نشده است. درسال های اخیر، میزان ورود کالاها با نشان های تجاری متنوع و تمایل زیاد فروشندگان به نشان های تجاری ساخت کشورهای خارجی به معضلی برای تولید کنندگان ساخت ایران تبدیل شده است، با اینکه بسیاری از محصولات ساخت داخل از نظر کیفیت و قیمت توانایی رقابت با تولیدات خارجی رادارا هستند، از جایگاه مناسبی دربین مصرف کنندگان برخوردار نیستند و با توجه به این موارد و بالارفتن میزان توقعات و انتظارات مصرف کنندگان و… در موقعیتی هستند که سهم بازار خود را در خطر می بینند. 

 

باتوجه به تحولات اقتصادی بوجود آمده درکشور، بازار شدیداً رقابتی شده بنابراین شرکت ها به دنبال کسب مزیت رقابتی ازطریق سرمایه گذاری درایجاد برند خواهند بود ونقش برندینگ دربازارهای تجاری پررنگ ترمی شود(امیرشاهی؛ 1389 ). نامهای تجاری قوی علاوه برایجاد مزیت رقابتی، نقد ینگی سازمان را افزایش وجریان نقدینگی را تسریع نموده، امکان افزایش قیمت، سود دهی و وفاداری بیشتر مشتریان را فراهم آورده است(madden et al, 2006) بنابراین می‎توان  گفت ارزش ویژه برند به عنوان معیاری برای سنجش قدرت برندها پیشنهاد شده، که طی دهه های گذشته شکل گرفته وتکامل یافته است. 

 

یکی از الزامات ایجاد برندی قوی شناخت هریک ازعوامل ایجاد کننده ارزش ویژه برند است (سلیمانی؛ 1389) که یکی از عوامل تاثیر گذار بر ارزش برند آمیخته بازاریابی می‎باشد و بابررسی نحوه اثرگذاری آن می‎توان  عناصری را که تأثیربیشتری برارتقای برند دارند، شناسایی نمود ومنابع بیشتری را به آن اختصاص داد. ازاین رو دراین تحقیق به بررسی بیان تأثیر آمیخته بازاریابی وتصویر شرکت برارزش ویژه برند پرداخته شده است که می‎توان د به صورت راهنما ومعیاری فعالیت های شرکت را درجهت ایجاد یک برند قوی ترهدایت وارزیابی کند. افزایش ارزش ویژه ازدیدگاه مشتریان وبه عبارتی ایجاد یک برند قوی منافع بسیاری برای شرکت های تجاری دارد. بطور دقیق تر می‎توان  گفت افزایش ارزش ویژه ی برند احتمال انتخاب یک برند را افزایش می دهد(PiTTa&Katshis, 1995)لازم به ذکر است متغیر های مدل مفهومی شامل ارزش ویژه برند، آگاهی ازبرند /تداعی ذهنی، وفاداری به برند، کیفیت ادراک شده، تصویر شرکت، کانال توزیع، قیمت، فعالیت های ترفیعی و خدمات پس از فروش می باشند و با توجه به موارد بالا سوال اصلی تحقیق را اینگونه بیان می کنیم “تأثیر آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند در تولید کفپوش خودرو شرکت پیشرو پلاستیک خزر چگونه است؟”

 

 

 

 

 

 

واژه های کلیدی:

فهرست مطالب

چکیده 1

فصل اول: کلیات تحقیق

1-1 مقدمه 3

1-2 بیان مساله 3

1-3 اهمیت وضرورت تحقیق 4

1-4 اهداف تحقیق 5

1-4-1 اهداف فرعی 5

1-5 چارچوب نظری 6

1-6 مدل مفهومی تحقیق 9

1-7 فرضیه ها 9

 

فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق

2-1 مقدمه 12

2-2 برند 12

2-3 ارزش ویژه برند 13

2-4 کیفیت درک شده 13

2-5 وفاداری به برند 14

2-5-1 رویکرد نگرشی 14

2-5-2 انواع وفاداری 15

2-6 آگاهی از برند 16

2-6-1 تصویر فرشگاه 17

2-7 آمیزه بازاریابی 18

2-7-1 محصول 18

2-7-2 خدمات پس از فروش: 19

2-7-3 قیمت 19

2-7-4 توزیع 20

2-7-5 ترویج 21

2-7-6 تبلیغات 21

2-7-7 پیشبرد فروش 22

2-7-8 روابط عمومی 22

2-7-9 نیروی فروش 22

2-7-10 بازاریابی مستقیم (فروش حضوری) 22

2-8 پیشینه داخلی 23

2-9 پیشینه خارجی 24

2-10 تعریف واژگان 26

 

منابع و مآخذ

 

 

 

فهرست جداول

جدول 2-1 انواع وفاداری 15

 

 

فهرست اشکال 

شکل 1-1 چهارچوب مفهومی تحقیق (کیم وهیون، 2011) 9

شکل 2-1 کیفیت ادراک شده، آگاهی از برند، وفاداری به برند 23

 

 

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
توضیحات:
فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
 
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
 
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
 
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
 
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
 
منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
 
نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc
 
بدون هیچ تگ و تبلیغات، قابلیت پرینت دارد
 
پشتیبانی همیشگی توسط : maryam.alkasir70@gmail.com////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
 
 

 

 

  • مقاله تشریح کامل حسابداری و رشته حسابداری

    مقاله تشریح کامل حسابداری و رشته حسابداری رشته حسابداری دانلود مقالات حسابداری دانلود مقاله تشریح حسابداری و رشته حسابداری حسابداری مالی حسابداری صنعتی حسابداری مالیاتی حسابداری بیمه حسابداری بانكها رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله تشریح حسابداری و رشته حسابداری…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رفتار دینی والدین 70 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق رفتار دینی والدین 70 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه رفتار دینی والدین مبانی نظری رفتار دینی والدین پیشینه تحقیق رفتار دینی والدین پیشینه داخلی رفتار دینی والدین پیشینه خارجی رفتار دینی والدین…

  • مطالعه و وارسی نقوش و شکل در سفالینه

    مطالعه و وارسی نقوش و شکل در سفالینه بررسی نقش و فرم در سفالینه های شوش معنی نقوش سفالینه های شوش علل و انگیزه بوجود آمدن نقوش سفالینه های شوش علل پیدایش نقوش سفالینه های شوش وجه مشخص سفالینه های…

  • نظریات مرتبط با سلامت روانی و عوامل موثر در آن

    نظریات مرتبط با سلامت روانی و عوامل موثر در آن کلمات کلیدی : تحقیق سلامت روانی پایان نامه سلامت روانی متغیرهای سلامت روان فاکتورهای سلامت روان نظريه هاي سلامت رواني نظریه های سلامت روان نظریه های بهداشت روانی عوامل موثر…

  • پاورپوینت و ارائه مطلب بودجه ،مبانی و وظایف ،انحرافات و کنترل مدیریت

    پاورپوینت و ارائه مطلب بودجه ،مبانی و وظایف ،انحرافات و کنترل مدیریت بودجه بندی بودجه (Budget) ترازنامه بودجه شده بودجه انعطاف پذیر بودجه دستمزد مستقیم مبانی بودجه دانلود پاورپوینت بودجه و کنترل مدیریت پاورپوینت بودجه و بودجه بندی همکاری در…

  • بررسی نحوه انتقال و توزیع انرژی برق فیروزكوه

    بررسی نحوه انتقال و توزیع انرژی برق فیروزكوه دانلود پایان نامه توزیع برق نیروگاه برق دانلود پایان نامه انتقال نیروی برق چگونگی انتقال نیروی برق از نیروگاه ها تا توزیع برق بررسی نحوه انتقال و توزیع انرژی برق فیروزكوه دانلود…

  • قواعد حاکم بر معاملات با حق استرداد در حقوق ایران و انگلیس

    قواعد حاکم بر معاملات با حق استرداد در حقوق ایران و انگلیس پایان نامه معاملات با حق استرداد معاملات با حق استرداد در حقوق ایران معاملات با حق استرداد در حقوق انگلیس مقایسه عقد رهن با معاملات با حق استرداد…

  • بررسی پیشینه امنیت در محاسبات ابری و امضای دیجیتال

    بررسی پیشینه امنیت در محاسبات ابری و امضای دیجیتال امنیت در رایانش ابری مبانی نظری محاسبات ابری doc مبانی نظری رایانش ابری دانلود مبانی نظری رایانش ابری مبانی نظری امنیت در رایانش ابری مبانی نظری راه حل های امنیتی در…

  • چالش های جامعه مدنی در حکومت اسلامی

    چالش های جامعه مدنی در حکومت اسلامی دموکراسی حکومت اسلامی چالش های جامعه مدنی شکل گیری جامعه مدنی در ایران چه تضادی میان جامعه مدنی به عنوان یکی از عناصر نظام مدرن با حکومت اسلامی مبتنی بر تعالیم دینی وجود…

  • بررسی ژنوم ارقام سیب با استفاده از مارکرها در سطح مولكول DNA

    بررسی ژنوم ارقام سیب با استفاده از مارکرها در سطح مولكول DNA ژنوم ارقام سیب روابط ژنتیکی ارقام و پایه های سیب بررسی تنوع ژنتیکی سیب تنوع ژنتیکی سیب با نشانگر SSR شناسایی مولکولی ارقام و پایه های سیب توسط…

  • مولفه های سوگیری توجه و بررسی مدلهای نظری مکانیزم بروز سوگیری توجه

    مولفه های سوگیری توجه و بررسی مدلهای نظری مکانیزم بروز سوگیری توجه سوگیری توجه سوگیری توجهی سوگیری توجه و اضطراب اجتماعی سوگیری توجه وسواس سوگیری توجه و افسرده سوگیری توجه در بیماران تعریف سوگیری توجه سوگیری توجه چیست سوگیری توجه…

  • بررسی تطبیقی نگاه ایمانوئل کانت و علامه جعفری به وجدان اخلاقی

    بررسی تطبیقی نگاه ایمانوئل کانت و علامه جعفری به وجدان اخلاقی وجدان اخلاقی دانلود پایان نامه وجدان اخلاقی وجدان اخلاقی از نگاه ایمانوئل کانت وجدان اخلاقی از نگاه علامه محمّد تقی جعفری بررسی تطبیقی نگاه ایمانوئل کانت و علامه جعفری…

  • پاورپوینت ديدگاههاي برنامه ريزي درسي (دیدگاه ماورای فردی)

    پاورپوینت ديدگاههاي برنامه ريزي درسي (دیدگاه ماورای فردی) کلمات کلیدی : پاورپوینت ديدگاههاي برنامه ريزي درسي (دیدگاه ماورای فردی) پاورپوینت ديدگاههاي برنامه ريزي درسي پاورپوینت دیدگاه ماورای فردی نظريه ماوراي فردي برنامه هاي آموزشي ماوراي فردي آموزش و پرورش والدورف…

  • ارائه مدلی جهت تبیین ارزش ویژه برند بر مبنای کارمندان در بیمه‌های بازرگانی استان یزد

    ارائه مدلی جهت تبیین ارزش ویژه برند بر مبنای کارمندان در بیمه‌های بازرگانی استان یزد ارزش ویژه برند بیمه‌های بازرگانی کمترین مربعات جزئی برند‌سازی درون سازمانی ارزش ویژه برند بر مبنای کارمندان ارائه مدلی جهت تبیین ارزش ویژه برند بر…

  • پرسشنامه بررسی عوامل موثر بر قصد خرید محصولات لوکس

    پرسشنامه بررسی عوامل موثر بر قصد خرید محصولات لوکس پرسشنامه قصد خرید مشتریان پرسشنامه قصد خرید مصرف کننده پرسشنامه قصد خرید مشتریان پرسشنامه خرید کالای لوکس پرسشنامه قصد مصرف کننده برای خرید کالای لوکس پرسشنامه عوامل موثر بر قصد مصرف…

  • پرسشنامه بررسی تاثیر عوامل بازاریابی اجتماعی و نقش آن در تقویت نام تجاری بانک

    پرسشنامه بررسی تاثیر عوامل بازاریابی اجتماعی و نقش آن در تقویت نام تجاری بانک پرسشنامه بازاریابی اجتماعی پرسشنامه عوامل بازاریابی اجتماعی پرسشنامه تقویت نام تجاری پرسشنامه تقویت نام تجاری بانک رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه بررسی تاثیر عوامل…

  • دانلود پاورپوینت سدهای لاستیكی

    دانلود پاورپوینت سدهای لاستیكی سد لاستیكی دانلود پاورپوینت رشته عمران دانلود پاورپوینت سدهای لاستیكی دانلود پاورپوینت سد لاستیكی دانلود پاورپوینت مهندسی عمران دانلود پاورپوینت عمران خرید پاورپوینت رشته عمران رفتن به سایت اصلی دانلود پاورپوینت رشته عمران سدهای لاستیكی دانلود پایان…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبک های دلبستگی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبک های دلبستگی کلمات کلیدی : مبانی نظری سبک دلبستگی مبانی نظری سبک های دلبستگی مقاله مبانی نظری سبک دلبستگی دانلود مبانی نظری سبک دلبستگی پیشینه سبک های دلبستگی پیشینه تحقیق سبکهای دلبستگی پیشینه تحقیق سبک…

  • پروپوزال پیاده سازی موفق ERP با ارائه چارچوبی از مدیریت دانش

    پروپوزال پیاده سازی موفق ERP با ارائه چارچوبی از مدیریت دانش پروپوزال erp عوامل کلیدی موفقیت erp پیاده سازی موفق erp در سازمان پروپوزال برنامه ریزی منابع سازمانی عوامل کلیدی موفقیت پیاده سازی ERP عوامل حیاتی موفقیت پیاده سازی ERP…

  • ترجمه قرادادهای بین المللی شرایط عمومی پیمان

    ترجمه قرادادهای بین المللی شرایط عمومی پیمان شرایط عمومی پیمان دانلود شرایط عمومی پیمان تفسیر شرایط عمومی پیمان قرادادهای بین المللی شرکت ملی گاز ایران شرایط عمومی پیمان و قراردادها قرادادهای بین المللی شرایط عمومی پیمان دانلود ترجمه قرادادهای بین…

  • اثرات جهانی شدن بر نظام آموزش و پرورش

    اثرات جهانی شدن بر نظام آموزش و پرورش جهانی شدن آموزش وپرورش فنّاوری اطلاعات در آموزش اثرات جهانی شدن بر نظام آموزش و پرورش دانلود مقاله کارشناسی ارشد رشته برنامه ریزی درسی رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله کارشناسی ارشد…

  • بررسی کارکرد ماشینهای کشت در کشت مسطح پنبه

    بررسی کارکرد ماشینهای کشت در کشت مسطح پنبه پنبه ردیف کار خطی کار سله‌ شکنی فاصله بین دو بوته‌ ای کشت مسطح پنبه ماشینهای کاشت پنبه عملکرد ماشینهای کاشت پنبه دانلود مقاله کارشناسی ارشد رشته کشاورزی بررسی کارکرد ماشینهای کشت…

  • عوامل استرس شغلی در محیط کار و بررسی مدل های آن و راهکارهای پیشگیری

    عوامل استرس شغلی در محیط کار و بررسی مدل های آن و راهکارهای پیشگیری کلمات کلیدی : تعریف نظری استرس شغلی تعریف عملیاتی استرس شغلی تعاریف و مفاهیم استرس شغلی انواع مدل های استرس عوامل استرس شغلی در محیط کار…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق کانون کنترل

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق کانون کنترل مبانی نظری خودکنترلی دانلود مبانی نظری خودکنترلی پیشینه تحقیق خودکنترلی ادبیات نظری خودکنترلی فصل دوم پایان نامه خودکنترلی مبانی نظری و پیشینه تحقیق خودکنترلی ادبیات و مبانی نظری خودکنترلی رفتن به سایت اصلی…

  • پروپوزال ارزیابی عملکرد سازمان بر مبنای رویکرد ترکیبی DEA و شبکه عصبی

    پروپوزال ارزیابی عملکرد سازمان بر مبنای رویکرد ترکیبی DEA و شبکه عصبی ارزیابی عملکرد با DEA پروپوزال ارزیابی عملکرد در پالایشگاه گاز ارزیابی عملکرد با استفاده از تحلیل پوششی داده ها ارزیابی عملکرد پالایشگاه گاز با تحلیل پوششی داده ها…

  • بررسی ارزیابی عملکرد زنجیره تامین و توانمندسازهای آن

    بررسی ارزیابی عملکرد زنجیره تامین و توانمندسازهای آن توانمندسازهای زنجیره تأمین مدل های ارزیابی عملکرد توانمندسازهای زنجیره تأمین مدل های ارزیابی عملکرد  ارزیابی عملکرد زنجیره تأمین ارزیابی عملکرد زنجیره تامین پایان نامه ارزیابی عملکرد زنجیره تامین ارزیابی عملکرد مدیریت زنجیره…

  • پاورپوینت آشنایی با نظام آمارهای مالی دولت

    پاورپوینت آشنایی با نظام آمارهای مالی دولت کلمات کلیدی : پاورپوینت آشنایی با نظام آمارهای مالی دولت نظام آمارهای مالی دولت نظام آمار های مالی دولت در ایران طبقه بندی بودجه در ایران اصلاحات ساختاری در بودجه ایران انواع طبقه…

  • پیشینه اجرایی مدیریت مشارکتی در ایران و تاثیر آن در اثر بخشی کارکنان

    پیشینه اجرایی مدیریت مشارکتی در ایران و تاثیر آن در اثر بخشی کارکنان مبانی نظری مدیریت مشارکتی پیشینه تحقیق مدیریت مشارکتی مدیریت مشاركتی در ایران مزایای مدیریت مشاركتی اثر بخشی مدیریت مشاركتی بر کارکنان اثر بخشی مدیریت مشاركتی بر سازمان…

  • پرسشنامه ارزیابی آمادگی سازمان برای پیاده سازی ERP

    پرسشنامه ارزیابی آمادگی سازمان برای پیاده سازی ERP پرسشنامه erp پرسشنامه ارزیابی پیاده سازی erp پرسشنامه ارزیابی آمادگی سازمان برای پیاده سازی ERP پرسشنامه ارزیابی پیاده سازی erp در سازمان های دولتی پرسشنامه برنامه ریزی منابع سازمانی پرسشنامه عوامل حیاتی…

  • نقش دیوان بین المللی دادگستری در توسعه حقوق بشر

    نقش دیوان بین المللی دادگستری در توسعه حقوق بشر حقوق بشر دیوان بین المللی دادگستری حقوق بین الملل سازمان ملل متحد توسعه حقوق بشر نقش دیوان بین المللی دادگستری در توسعه حقوق بشر دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد حقوق بین…