پروپوزال بررسی ارتباط بین رضایت شغلی کارمندان و رضایت ارباب رجوع

پروپوزال بررسی ارتباط بین رضایت شغلی کارمندان و رضایت ارباب رجوع

رضایت شغلی
رضایت مشتریان
رضایت شغلی کارکنان بیمه
رضایت مشتریان از شرکتهای بیمه
رابطه رضایت شغلی کارکنان و رضایت مشتریان
بررسی ارتباط بین رضایت شغلی کارمندان و رضایت ارباب رجوع
پروپوزال رابطه رضایت شغلی کارکنان و رضایت مشتریان
دانلود نمونه پروپوزال مدیریت بازرگانی

رفتن به سایت اصلی

دانلود پروپوزال کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی

بررسی ارتباط بین رضایت شغلی کارمندان و رضایت ارباب رجوع

 

 

 

بیان مساله:

خدمات بیمه­ای با مفهوم رضایت و عدم رضایت بیمه گذار ارتباط تنگاتنگی دارد . فرآیند کلی رضایت مشتری بایدبه منظور بهبود و افزایش روابط استراتژیک آ­ن ، به طور دقیق تحلیل، درك و مدیریت شود(کانجی و وینی[1]،2001 ،12).برای بهبود سطح رضایتمندی مشتریان ضروری است که ابتدا سطح فعلی رضایت مشتریا­ن معین شود یعنی سازمان باید بداند که مشتریان چقدر احساس رضایت می کنند(فسی کوا[2]،2004،ص84).محققانی چون؛ بروك و اسمیت [3]، نشان دادند كه وقتی یك مشتری، خدمات خاصی را می خرد، كاركنان مستقیماً بر درك مشتری از كیفیت تعامل اثر می گذارند.به گونه ای كه یك مشتری ناراضی نه تنها ممكن است برای دریافت خدمت به سازمان های دیگری مراجعه كند، بلكه تجربه ناخوشایندش را نیز با دیگران به اشتراك می گذارد؛ از سویی دیگر، ممكن است در نتیجه یك تعامل با كیفیت میان كاركنان و مشتری، مشتری راضی شده و تجربه خوشایندش را با دیگران به اشتراك بگذارد.(قره چه،دابوییان، 1390 ،ص34).

 در سازمان ها­ی خدماتی نقش نیروی انسانی مخصوصاً كاركنانی كه در تماس مستقیم با مشتریان هستند، برای ارائه خدمت با كیفیت در مقایسه با شركت­ها­ی تولیدی از اهمیت بیشتری برخوردار است چرا كه، كاركنان جهت ارائه خدمات با مشتریان در تعامل بوده و كیفیت این تعامل متمایز كننده سازمان های برتر از سایر سازمان هاست (نوری،1382،ص45).بعضی از مدیران به علت ناتوانی سعی كردند با توسل به شیوه های قهرآمیز، تضاد و اختلاف نظرها را در سازمان­های خود سركوب كنند. در حالی كه تحقیقات نشان داده است سازمان هایی كه در آنها تضاد كمتری وجود د ارد، اغلب در محیط های رقابتی با شكست مو اجه می­شوند؛ چرا كه اعضای چنین سازمان هایی آن چنان متجانس هستندكه برای سازگاری یا تطبیق خود با شرایط محیطی آمادگی كمی دارند یا چنان از وضع موجود راضی هستند كه تصور می كنند به بهبود وضع موجود نیازی ندارند. در حالی كه تعارض به مثابة خون تاز­ه­ای در ر­گ­های سا­زمان های پر تكاپو، پیشرو و توفیق طلب  است و سر و كار داشتن با تعارض در قلب مدیریت هر سازمانی نهفته است. براساس مدل نظری كاهن و همكاران[4] ( 1964 ) تجربة نقش ابهام می تواند به واكنشهای متناقض ، احساسات تنش، كاهش اعتماد به نفس و نارضایتی در فرد منجر شود .تعهد كاركنان برای موفقیت سازمانی معاصر ضروری است. كاركنان دارای تعهد بالا احتمالاً مشتاق هستند به خاطر سازمان تلاش بیشتری انجام دهند. 

دلبستگی قوی فرد به سازمان توانائی های انطباقی بهتر و پاسخ­دهی بیشتر به تغییرات در تقاضاهای مشتری را امكا ن­پذیر می سازد، همچنین باعث انطباق با فشارها و اضطرارهای محیطی می شود. در بسیاری از سازمان ها، كاركنان عامل عمده ای را تشكیل می دهند و اثر بخشی، كارآمدی، و عملكرد حرفه ای سازمان را تحت تاثیر قرار می دهند. اگر سازمان در ایجاد احساسات وفاداری و تعهد در اكثر كاركنانش موفق شود، احتمال بیشتری وجود دارد كه اهدافش برآورده شود و عملكرد كلی آن افزایش یابد( قمری،1390). ازجمله متغیر هایی كه با تعهد سازمانی رابطه دارد، رضایت شغلی است. رضایت شغلی به عنوان حالت هیجانی لذت بخش تعریف شده است كه از ارزیابی، واكنش عاطفی و نگرش فرد نسبت به شغل ناشی می شود رضایت شغلی به لذت بردن از كار،انجام بهتر كار،اشتیاق و شادمانی در خصوص كار ،و پاداش مناسب گرفتن به خاطر تلاش های فرد اشاره می كند.رضایت شغلی چند بعدی است آن شامل چندین بعد مجزا مانند رضایت از دستمزد،فرصت های ارتقا،امنیت شغلی و اهمیت/چالش شغل است)بلوچ،2009،ص67 . ( رضایت شغلی و تعهد سازمانی دو مورد از با نفودترین نگرش ها در مورد كار هستند كه كه در ادبیات كار و سازمان بررسی شده اند. تعهد سازمانی به خاطر تمایل به حفظ نیروی كار قوی برای محققان و سازمانها مهم است. محققان و متخصصان به درك عواملی كه تصمیم كاركنان را برای ماندن یا ترك كردن یك سازمان تحت تاثیر قرار می دهد،شدیدا علاقمند هستند(قره چی به نقل از ویلیامز،2004،ص21). باتوجه به مطالب گفته شده حال سوال این است چه رابطه ای میان رضایت شغلی کارکنان و رضایت مشتری وجود دارد؟بدین منظور در این تحقیق به بررسی رابطه بین رضایت شغلی کارکنان و رضایت مشتری در شرکتهای بیمه شهرستان رشت می پردازیم.

 

 

 

[1] Kanji &Winnie

[2] Fecikova

[3] Brook & Smith

[4] Cohen & et al

 

 

 

واژگان کلیدی:

تعارض نقش

ابهام نقش

رضایت شغلی

رضایت مشتری

تعهد درک شده کارکنان

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

1-1)  مقدمه 1

1-2) بیان مساله 2

1-3) ضرورت و اهمیت تحقیق 4

1-4) اهداف تحقیق 5

1-5) سوالات تحقیق 6

1-6)  چهارچوب نظری تحقیق 7

1-7) فرضیه های تحقیق 7

1-8-1)تعاریف نظری متغیرها 8

1-8-2) تعاریف عملیاتی متغیرها 8

1-9) قلمروتحقیق 10

 

3-1) مقدمه

3-2) فرایند اجرای تحقیق

3-3) روش تحقیق

3-4-1) جامعه آماری و روش نمونه گیری

3-4-2)  حجم نمونه

3-5) ابزار گردآوری داده ها

3-6) روایی و پایایی پرسشنامه

3-7) روش تجزیه و تحلیل داده ها

منابع

 

 

 

 

 

  • پاورپوینت بازشناخت رویکردهای نظری به فضاهای عمومی شهری

    پاورپوینت بازشناخت رویکردهای نظری به فضاهای عمومی شهری کلمات کلیدی : پاورپوینت بازشناخت رویکردهای نظری به فضاهای عمومی شهری پاورپوینت رویکردهای نظری به فضاهای عمومی شهری رویکردهای نظری به فضاهای عمومی شهری صاحبنظران با ملاحظات پايداري و محيط زيستي صاحبنظران…

  • معرفی شهرستان فسا

    معرفی شهرستان فسا دانلود پایان نامه رشته گردشگری و توریسم دانلود پایان نامه گردشگری و توریسم معرفی شهرستان فسا جغرافیای توریست صنعت گردشگری دانلود پایان نامه معرفی شهرستان فسا دانلود پروژه معرفی شهرستان فسا رفتن به سایت اصلی دانلود پایان…

  • بناهای تاریخی در ایران و شناخت آسیبهای این بناها و ضرورت مرمت آنها

    بناهای تاریخی در ایران و شناخت آسیبهای این بناها و ضرورت مرمت آنها بناهای تاریخی در ایران دوره های معماری در ایران مرمت بناهای تاریخی در ایران آسیبهای بناهای تاریخی در ایران مقاوم سازی بناهای تاریخی بناهای تاریخی در ایران…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق توانمندسازی کودکان خیابانی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق توانمندسازی کودکان خیابانی مبانی نظری توانمندسازی کودکان خیابانی دانلود مبانی نظری توانمندسازی کودکان خیابانی پیشینه تحقیق توانمندسازی کودکان خیابانی ادبیات نظری توانمندسازی کودکان خیابانی فصل دوم پایان نامه توانمندسازی کودکان خیابانی مبانی نظری و پیشینه…

  • بررسی نحوه محاسبه انرژی مصرفی گره در WSN و ارائه الگوریتمی برای تعیین مناسب سرگروه شدن گره

    بررسی نحوه محاسبه انرژی مصرفی گره در WSN و ارائه الگوریتمی برای تعیین مناسب سرگروه شدن گره پروتکلهای مسیریابی شبکه های حسگر پروتکلهای مسیریابی پویا شبکه های حسگر بیسیم بهبود عملکرد پروتکلهای XLEACH و LEACH بررسی نحوه محاسبه انرژی مصرفی…

  • موجودات اصلاح شده ژنتیکی و دلیل رشد آن ؟ بررسی انتقادی با شعار در بحث سیاست عمومی GMO در غنا

    موجودات اصلاح شده ژنتیکی و دلیل رشد آن ؟ بررسی انتقادی با شعار در بحث سیاست عمومی GMO در غنا موجودات اصلاح شده ژنتیکی و دلیل رشد آن ؟ بررسی انتقادی با شعار در بحث سیاست عمومی GMO در غنا…

  • مبانی نظری ارزیابی تطبیقی عملکرد سازمانهای غیر انتفاعی در توانمندسازی کودکان خیابانی

    مبانی نظری ارزیابی تطبیقی عملکرد سازمانهای غیر انتفاعی در توانمندسازی کودکان خیابانی کودکان خیابانی مبانی نظری کودکان خیابانی مبانی نظری درباره کودکان کار مبانی نظری توانمندسازی کودکان خیابانی عدم توانمندسازی کودکان خیابانی نقش سازمانهای مردم نهاد در توانمندسازی کودکان خیابانی…

  • کاوش سیاه چاله ها در سازمان های مجازی

    کاوش سیاه چاله ها در سازمان های مجازی سیاه چاله سازمان مجازی استدلال استعاره ای تاثیر سیاه چاله ها بر عملکرد سازمان دانلود مقالات کارشناسی ارشد رشته مدیریت سیاه چاله ها در سازمان کاوش سیاه چاله ها در سازمان های…

  • سیستم عامل اندروید

    سیستم عامل اندروید دانلود پایان نامه و پروژه رشته کامپیوتر و آی تی سیستم عامل اندروید دانلود پایان نامه سیستم عامل اندروید دانلود پروژه سیستم عامل اندروید دانلود پایان نامه رشته کامپیوتر دانلود پایان نامه کامپیوتر دانلود پروژه اندروید رفتن…

  • پرسشنامه رابطه بین رفتار مشتری و تاثیر ان و تعهد سازمانی، رضایت شغلی و عملکرد کارکنان

    پرسشنامه رابطه بین رفتار مشتری و تاثیر ان و تعهد سازمانی، رضایت شغلی و عملکرد کارکنان پرسشنامه رفتار مشتری پرسشنامه تعهد سازمانی پرسشنامه رضایت شغلی پرسشنامه عملکرد کارکنان رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه رابطه بین رفتار مشتری و…

  • مبانی نظری سنجش عملکرد نسبی شرکت های تولید کننده کاشی و سرامیک با روش DEA و EFQM

    مبانی نظری سنجش عملکرد نسبی شرکت های تولید کننده کاشی و سرامیک با روش DEA و EFQM مبانی نظری ارزیابی عملکرد سازمان ارزیابی عملکرد سازمان های دولتی روش های ارزیابی عملکرد سازمان شاخص های ارزیابی عملکرد سازمان ها انواع مدل های…

  • بررسی و ماهیت بی تفاوتی سازمانی و مشخصه های آن از دیدگاه کورمن

    بررسی و ماهیت بی تفاوتی سازمانی و مشخصه های آن از دیدگاه کورمن کلمات کلیدی : نظریه های انگیزش عوامل بی تفاوتی سازمانی تحقیق کامل بی تفاوتی در سازمان بی تفاوتی کارکنان در سازمان مقاله در مورد بی تفاوتی سازمانی…

  • مبانی نظری نگرش به خشونت علیه زنان در مردان و بررسی رابطه آن با سرمایه فرهنگی

    مبانی نظری نگرش به خشونت علیه زنان در مردان و بررسی رابطه آن با سرمایه فرهنگی کلمات کلیدی : مبانی نظری نگرش مردان خشونت علیه زنان در ایران خشونت علیه زنان تعریف عوامل خشونت علیه زنان ضرورت تحقیق خشونت علیه…

  • نقش و ضرورت  اخلاق حرفه ای در سازمان و مدیریت و نحوه شکل گیری و پایداری آن در مدیران

    نقش و ضرورت  اخلاق حرفه ای در سازمان و مدیریت و نحوه شکل گیری و پایداری آن در مدیران قدرت برتر اخلاقی و مصادیق آن علم اخلاق در مطالعات مدیریت علم اخلاق در مطالعات سازمان ضرورت اخلاق حرفه‌ای برای مدیران…

  • مبانی نظری وقف

    مبانی نظری وقف مبانی نظری وقف دانلود مبانی نظری وقف پیشینه تحقیق وقف ادبیات نظری وقف فصل دوم پایان نامه وقف مبانی نظری و پیشینه تحقیق وقف ادبیات و مبانی نظری وقف رفتن به سایت اصلی دانلود مبانی نظری و…

  • مبانی نظری استفاده از داده کاوی برای ضد پولشویی و کشف تقلب

    مبانی نظری استفاده از داده کاوی برای ضد پولشویی و کشف تقلب کلمات کلیدی : مبانی نظری داده کاوی پولشویی در صنعت بانکی مبانی نظری مبارزه با پولشویی کشف پولشویی با داده کاوی طراحی الگویی براي تقلبات مالی کاربرد داده…

  • بررسی وضعیت انتقال سهام در نظام حقوقی ایران و ارائه راه حل های مناسب برای مشکلات آن

    بررسی وضعیت انتقال سهام در نظام حقوقی ایران و ارائه راه حل های مناسب برای مشکلات آن ماهیت حقوقی سهم نحوه نقل و انتقال سهم در شرکت‏های تعاونی انتقال سهام در شرکت‏های تعاونی شرکت تعاونی در حقوق ایران شرایط حقوقی…

  • مبانی نظری ارزیابی آمادگی الکترونیکی در شهرها در حوزه استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در جامعه

    مبانی نظری ارزیابی آمادگی الکترونیکی در شهرها در حوزه استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در جامعه مديريت شهري در ايران پیاده سازی شهر الکترونیک مراحل پیاده سازی شهر الکترونیک اثرات پیاده ‏سازی شهر الکترونیک بر مدیریت شهری امکان سنجی پیاده…

  • پایان نامه قاچاق زنان

    پایان نامه قاچاق زنان تحقیق قاچاق زنان پایان نامه قاچاق زنان پایان نامه قاچاق انسان پیشینه قاچاق زنان ارکان قاچاق زنان موقعیت بزه دیده در پدیده قاچاق زنان جرم انگاری و علل پیدایش پدیده قاچاق انسان واکنش های کیفری در…

  • روش‌های خصوصی‌سازی و تاثیر آنها بر بیمه

    روش‌های خصوصی‌سازی و تاثیر آنها بر بیمه صنعت بیمه بنگاه بیمه دولتی روش‌های خصوصی‌سازی خصوصی سازی صنعت بیمه دانلود مقالات رشته بیمه دانلود مقالات بیمه روش‌های خصوصی‌سازی و تاثیر آنها بر بیمه بررسی آثار روشهای خصوصی‌سازی بر صنعت بیمه ایران…

  • فصل دوم پایان نامه سبک های مقابله

    فصل دوم پایان نامه سبک های مقابله کلمات کلیدی : مبانی نظری سبک های مقابله پیشینه تحقیق سبک های مقابله پیشینه داخلی سبک های مقابله پیشینه خارجی سبک های مقابله پیشینه پژوهش سبک های مقابله پیشینه نظری سبک های مقابله…

  • ابعاد و اقسام رشد و فرق آن با عدم رشد در موارد مشابه

    ابعاد و اقسام رشد و فرق آن با عدم رشد در موارد مشابه کلمات کلیدی : مفهوم رشد در قرآن مفهوم رشد در فقه عامه مفهوم رشد در فقه اماميه  ابعاد و اقسام رشد  دليل شرط بودن رشد در نکاح…

  • پایان‌نامه كارشناسی ارشد رشته نقاشی/ تصویرسازی/ ارتباط تصویری با عنوان تحول كاربرد رنگ در پیكره‌سازی از آغاز مسیحیت تاکنون

    پایان‌نامه كارشناسی ارشد رشته نقاشی/ تصویرسازی/ ارتباط تصویری با عنوان تحول كاربرد رنگ در پیكره‌سازی از آغاز مسیحیت تاکنون دانلود پایان‌نامه كارشناسی ارشد رشته نقاشی تصویرسازی ارتباط تصویری با عنوان تحول كاربرد رنگ در پیكره‌سازی از آغاز مسیحیت تاکنون ضحاك…

  • پاورپوینت فصل سوم کتاب حسابداری مدیریت پیشرفته سجادی و صوفی با موضوع هزینه یابی بر مبنای فعالیت

    پاورپوینت فصل سوم کتاب حسابداری مدیریت پیشرفته سجادی و صوفی با موضوع هزینه یابی بر مبنای فعالیت پاورپوینت فصل سوم کتاب حسابداری مدیریت پیشرفته سجادی و صوفی با موضوع هزینه یابی بر مبنای فعالیت پاورپوینت فصل سوم کتاب حسابداری مدیریت…

  • دفتری كهن از خاطرات جنگی: آناباسیس

    دفتری كهن از خاطرات جنگی: آناباسیس كسنفن آناباسیس اردشیر دوم هخامنشیان كورش جوان خاطرات جنگی تاریخ‌نگاری یونانی سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش فایل fileina فروشگاه فایل خرید مقاله و تحقیق تاریخ رفتن به سایت اصلی…

  • چگونگی برنامه‌ریزی و هدایت پروژه

    چگونگی برنامه‌ریزی و هدایت پروژه دانلود مقالات رشته مدیریت چگونگی برنامه‌ریزی و هدایت پروژه هدایت پروژه برنامه‌ریزی دانلود مقالات مدیریتی سیستم همکاری در فروش فایل رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله رشته مدیریت چگونگی برنامه‌ریزی و هدایت پروژه   مقدمه…

  • مبانی نظری اقسام شرط ضمانیه در فقه امامیه و فقه شافعی در گستره ی عقود اذنیه

    مبانی نظری اقسام شرط ضمانیه در فقه امامیه و فقه شافعی در گستره ی عقود اذنیه عقود اذنیه شرط ضمنی اقسام شرط ضمانیه مبانی نظری شرط ضمان در عقود اذنی شرط ضمان در حقوق ایران مطالعه تطبیقی اقسام شرط ضمانی…

  • پرسشنامه بررسی ارتباط میان تولید ناب و کارکرد بازرگانی شرکتهای تولیدی

    پرسشنامه بررسی ارتباط میان تولید ناب و کارکرد بازرگانی شرکتهای تولیدی پرسشنامه تولید ناب دانلود پرسشنامه تولید ناب پرسشنامه استاندارد تولید ناب دانلود پرسشنامه استاندارد تولید ناب پرسشنامه تولید ناب در شرکت های تولیدی دانلود پرسشنامه تولید ناب در شرکت…

  • ارائه راهکارهایی برای جلوگیری از خشونت علیه زنان و حمایت از قربانیان آن 

    ارائه راهکارهایی برای جلوگیری از خشونت علیه زنان و حمایت از قربانیان آن  کلمات کلیدی : خشونت علیه زنان عوامل خشونت علیه زنان ضرورت تحقیق خشونت علیه زنان راههای پیشگیری از خشونت علیه زنان دانلود پایان نامه خشونت علیه زنان…

  • دانلود پاورپوینت نقش فیبرهای پلیمری تقویت شده در سازه ها

    دانلود پاورپوینت نقش فیبرهای پلیمری تقویت شده در سازه ها کامپوزیت های FRP بهسازی و تقویت سازه ها فیبرهای پلیمری تقویت شده نقش فیبرهای پلیمری تقویت شده در سازه ها استفاده از کامپوزیت های FRP در ساخت،بهسازی و تقویت سازه…