مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری

مبانی نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
دانلود مبانی نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری
ادبیات نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
فصل دوم پایان نامه ارزش گذاری برند برای مشتری
مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری
ادبیات و مبانی نظری ارزش گذاری برند برای مشتری

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری پایان نامه رشته مدیریت بازرگانی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری

 

 

 

 

 

 

 مقدمه

افزایش رقابت در بازارهای جهانی ، باعث شده که شرکت ها استراتژی های خود را به سمت رضایت ، وفاداری مشتریان تغییر دهند (آناستیسوس و پلیمر ،2013،ص3). در سال های اخیر فضای کسب و کار در جهان به منظور افزایش رضایت و وفاداری مشتریان شاهد تغییر و تحوّلات بسیار زیادی بوده است از جمله این تغییرات می توان به تغییر نگرش شرکت ها از دارایی مشهود به سمت دارایی نامشهود اشاره کرد از این رو فرآیند ارزش گذاری دارایی نامشهود از اهمیت زیادی برای شرکت ها برخوردار است. در نظر گرفتن دارایی نامشهود کمک می نماید تا ارزیابی درست تری از عملکرد سازمان ها در کوتاه مدت و بلندمدت داشته باشیم (سالار و گرگانی و جعفری ،1392،ص2). ارزش ویژه برند یکی از دارایی های نامشهود و از اصول بازاریابی است که به عنوان ارزیابی ذهنی و نامحسوس مشتریان از برند نام می برند (راماب  ،2014،ص315).

 

اکثر شرکت ها و سازمان ها درك کرده اند که برند، یکی از با اهمیت ترین دارائی ها است (آکر،1996). در واقع برند چیزی بیشتر از محصول است. آنچه که یک محصول برند شده را از یک محصول بدون برند متمایز می سازد و به آن ارزش می بخشد، مجموع ادراکات و احساسات مشتری در مورد ویژگی ها و چگونگی عملکرد، دلیل وجودی و ویژگی های درك شده از شرکت مرتبط با برند است (کاپفرر ،2008،ص23). ارزش واقعی در درون محصول یا خدمت وجود ندارد. بلکه این ارزش در ذهن مشتریان بالقوه و بالفعل قرار دارد و برند است که این ارزش را در ذهن آنها تداعی می سازد. در جهان مادی گرای امروز، مصرف کننده به دنبال معنا بخشیدن به مصرف است. در این راستا، برند است که یک داستان در مورد خریداران محصول نقل کرده، و معنا و مفهوم را در محصول یا خدمت ایجاد می کند. بنابراین، به طور شگفت انگیزی، تمام سازمان ها و افراد تمایل دارند که به صورت یک برند مدیریت شوند (کاپفرر،2008،ص 23).

 

 

ارزش‌گذاری برند برای مشتری

در محیط رقابتی کنونی، اکثر محققین بر این باورند که نام تجاری، بخش مهمی از یک کسب و کار و دارایی های یک بنگاه را تشکیل می دهد و خیلی از کسب و کارها علاقه مندند که یاد بگیرند چطور یک نام تجاری با دوام و قوی ایجاد نمایند. یکی از قسمت های لازم و ضروری جهت این فرآیند، شناخت هر یک از عوامل ایجاد کننده ارزش برای نام تجاری است، که این از شاخصه های اساسی برای ایجاد، مدیریت و اندازه گیری ارزش نام تجاری می باشد.

تا کنون، فرمول استاندارد و معینی برای ارزش گذاری دارایی های معنوی و نام تجاری پیدا نشده است، اما روش های مختلفی وجود دارد که تا حد بسیار زیادی توانسته اند متغیرها و عوامل اثرگذار بر ارزش دارایی ها را مورد توجه قرار داده و راه حل های قابل قبولی ارائه دهند. هر کدام از این روش ها دارای محدودیت هایی بوده و این محدودیت ها به خاطر ماهیت و واقعیت اصلی “نام های تجاری و دارایی های معنوی  می باشد. ارزش گذاری این نوع دارایی ها، دارای روند پیچیده ای است و عدم اطمینان بالایی دارد.

 

 

 

فهرست مطالب

 

 

 

فصل دوم – مبانی نظری و سابقه پژوهش 

 ادبیات تحقیق 13

2-1. مقدمه 14

2-2. تعاریف و مفاهیم ارزش ویژه برند 14

۱- بعد مشتری گرا : 16

۲- بعد مالی 17

3- بعد مرکب : 17

به عقیده آکر تداعی برند می تواند از 5 راه بر ارزش ویژه برند موثّر باشد. 20

2-3. عوامل  موثر بر ارزش ویژه برند 22

2-3-1) عوامل موثر بر ارزش ویژه برند از دیدگاه آکر 23

شکل2-1) عوامل موثر بر ارزش ویژه یرند از دیدگاه آکر(بورمارک،2005) 24

مارک تجاری  24

تداعی مارک تجاری  25

ویژگیهای مارک تجاری 27

کیفیت ادراک شده  28

وفاداری مارک تجاری  31

وفاداری مشتری 35

آگاهی از برند 37

ارزش‌گذاری برند برای مشتری 37

طبق نظر برد ون آکن هر سیستم معتبر اندازه گیری ارزش ویژه برند باید توام با اهداف زیر باشد: 38

۲. روش اینتربرند (یا فایننشال ورد): 40

۳- روش هولیهان : 42

2-4 مشتری و مشتری مداری 45

اهمیت مشتری 45

برنامه کاربردی مشتری مداری 47

سهم برند و رابطه مشتری 52

2-5. تحقیقات انجام شده 55

2-5-1. تحقیقات داخلی 55

شکل2-2 ) مدل عوامل موثر ارزش ویژه برند( ابراهیمی و همکاران،1388) 58

2-5-2. تحقیقات خارجی 59

مدل تحقیق( Athanasios & Polymeros,2013) 61

منابع: 65

Abstract 71

 

 

 

 

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق توانایی فراشناختی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق توانایی فراشناختی مبانی نظری توانایی فراشناختی ادبیات نظری توانایی فراشناختی چارچوب نظری توانایی فراشناختی فصل دوم پایان نامه توانایی فراشناختی دانلود مبانی نظری توانایی فراشناختی پیشینه توانایی فراشناختی پیشینه تحقیق توانایی فراشناختی پیشینه داخلی توانایی…

  • مدل پذیرش فناوری tam در صنعت بانکداری و اصلاح آن با توجه به شرایط ایران

    مدل پذیرش فناوری tam در صنعت بانکداری و اصلاح آن با توجه به شرایط ایران مدل های پذیرش فناوری اطلاعات انواع مدل های پذیرش فناوری مدل پذیرش تکنولوژی tam2 مدلهاي پذيرش تكنولوژي وكاربرد آنها در انتقال فناوري تعریف پذیرش تکنولوژی…

  • بررسی فرایندهای شکل زائی و عوامل موثر در فرسایش خاک

    بررسی فرایندهای شکل زائی و عوامل موثر در فرسایش خاک فرسایش خاک اشکال فرسایش خاک فرایندهای شکل زائی حوضه آبخیز رودخانه سقز بررسی فرایندهای شکل زائی و عوامل موثر در فرسایش خاک در حوضه آبخیز رودخانه سقز بررسی فرایندهای شکل…

  • دانلود مقاله تاثیر گستره تاخیرکانال بر بازدهی سیستم OFDM

    دانلود مقاله تاثیر گستره تاخیرکانال بر بازدهی سیستم OFDM کدبرداری نرم دانلود پایان نامه کدینگ کانال دانلود پایان نامه سیستم OFDM انتشار چند مسیره بکارگیری اطلاعات کانال در کدبرداری تاثیر گستره تاخیرکانال بر بازدهی سیستم OFDM نقش کدینگ کانال در…

  • شناسایی و بکارگیری عوامل مدیریتی مختلف موثر در بهره وری سازمان

    شناسایی و بکارگیری عوامل مدیریتی مختلف موثر در بهره وری سازمان بهره وری سازمان عوامل موثر بر بهره وری سازمان اولویت عوامل موثر بر بهره وری سازمان نقش رهبری در بهره وری سازمان نقش سازماندهی در بهره وری سازمان پایان…

  • مبانی نظری بررسی ارتباط بین سرمایه فکری شرکت های عضو بورس اوراق بهادار تهران و توسعه انسانی

    مبانی نظری بررسی ارتباط بین سرمایه فکری شرکت های عضو بورس اوراق بهادار تهران و توسعه انسانی سرمایه فکری در شرکت های بورس شاخص توسعه انسانی در شرکت های بورس تاثیر سرمایه فکری بر شاخص توسعه انسانی ارتباط سرمایه فکری…

  • مبانی نظری ارتباط بین مدیریت دانش و اثربخشی سازمانی

    مبانی نظری ارتباط بین مدیریت دانش و اثربخشی سازمانی مبانی نظری مدیریت دانش مبانی نظری اثربخشی سازمانی بررسی وضعیت مدیریت دانش در گمرک استقرار مدیریت دانش در گمرک کیش پیاده سازی مدیریت دانش در گمرک کیش مبانی نظری رابطه بین…

  • جزوه درس کارآفرینی استاد صدیق پور در 6 فصل + پاورپوینت

    جزوه درس کارآفرینی استاد صدیق پور در 6 فصل + پاورپوینت کلمات کلیدی : جزوه درس کارآفرینی استاد صدیق پور در 6 فصل + پاورپوینت رفتن به سایت اصلی جزوه درس کارآفرینی استاد صدیق پور در 6 فصل + پاورپوینت…

  • مدیریت پروژه،زمینه های آن و رابطه مدیریت پروژه با جنبه های دانش مدیریت

    مدیریت پروژه،زمینه های آن و رابطه مدیریت پروژه با جنبه های دانش مدیریت مدیریت پروژه زمینه های مدیریت پروژه تاثیرات ساختار سازمانی بر پروژه ها رابطه مدیریت پروژه با جنبه های دانش مدیریت مدیریت پروژه،زمینه های آن و رابطه مدیریت…

  • پاورپوینت مدیریت فرآیندها در ورزش

    پاورپوینت مدیریت فرآیندها در ورزش کلمات کلیدی : پاورپوینت مدیریت فرآیندها در ورزش مدیریت فرایندها در ورزش فرآيند تعريف فرآيند شبكه فرآيندها در سازمان تعريف مديريت فرآيند انواع فرایند در سازمان فرایندهای هسته ای فرایندهای اصلی فرایندهای پشتیبانی فرایندهای مدیریتی…

  • پرسشنامه ارزیابی فرآیند آموزش کارکنان براساس استاندارد ایزو ۱۰۰۱۵ ISO

    پرسشنامه ارزیابی فرآیند آموزش کارکنان براساس استاندارد ایزو ۱۰۰۱۵ ISO پرسشنامه آموزش کارکنان پرسشنامه فرآیند آموزش کارکنان پرسشنامه ارزیابی فرآیند آموزش کارکنان پرسشنامه ارزیابی فرآیند آموزش کارکنان در شرکت رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه  رشته مدیریت پرسشنامه استاندارد ارزیابی فرآیند آموزش…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش نارسایی هیجانی

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش نارسایی هیجانی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه نارسایی هیجانی مبانی نظری نارسایی هیجانی پیشینه تحقیق نارسایی هیجانی پیشینه داخلی نارسایی هیجانی پیشینه خارجی نارسایی هیجانی پیشینه پژوهش نارسایی هیجانی پیشینه نظری نارسایی هیجانی ادبیات…

  • مقاله ترجمه شده هماهنگی زنجیره تأمین با تقاضای احتمالی با به کارگیری مکانیزم کاهش زمان تحویل

    مقاله ترجمه شده هماهنگی زنجیره تأمین با تقاضای احتمالی با به کارگیری مکانیزم کاهش زمان تحویل کلمات کلیدی : مقاله ترجمه شده رشته مهندسی صنایع مقاله ترجمه شده آماده رشته مهندسی صنایع مقاله ترجمه شده آماده رشته صنایع مقاله ترجمه…

  • پروپوزال و طرح تفصیلی ارزیابی اثرات تبلیغات تجاری و پیشبرد فروش بر خلق و حفظ ارزش ویژه برند

    پروپوزال و طرح تفصیلی ارزیابی اثرات تبلیغات تجاری و پیشبرد فروش بر خلق و حفظ ارزش ویژه برند ارزش ویژه برند ارزش ویژه برند شرکت پارس خزر خلق و نگهداری ارزش ویژه برند تاثیر فعالیت های ترفیع بر خلق و…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سازگاری اجتماعی

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سازگاری اجتماعی مبانی نظری سازگاری اجتماعی دانلود مبانی نظری سازگاری اجتماعی پیشینه تحقیق سازگاری اجتماعی ادبیات نظری سازگاری اجتماعی فصل دوم پایان نامه سازگاری اجتماعی مبانی نظری و پیشینه تحقیق سازگاری اجتماعی ادبیات و مبانی…

  • مبانی نظری شناسایی رابطه مولفه های فرسودگی شغلی و تعارض کار و خانواده با رضایت شغلی در بین زنان شاغل

    مبانی نظری شناسایی رابطه مولفه های فرسودگی شغلی و تعارض کار و خانواده با رضایت شغلی در بین زنان شاغل کلمات کلیدی : تعارض کار و خانواده مولفه هاي فرسودگي شغلي مولفه هاي تعارض كار و خانواده تعارض کار -…

  • بررسی زمینه ها و راهکارهای مشارکت شوراهای اسلامی روستایی در فعالیتهای ترویج و توسعه کشاورزی

    بررسی زمینه ها و راهکارهای مشارکت شوراهای اسلامی روستایی در فعالیتهای ترویج و توسعه کشاورزی راهکارهای مشارکت روش توصیفی و همبستگی شوراهای اسلامی روستایی فعالیتهای ترویج و توسعه کشاورزی دانلود پایان نامه كارشناسی ارشد رشته ترویج و آموزش کشاورزی مشارکت…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش خودنظارتی

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش خودنظارتی مبانی نظری خودکنترلی دانلود مبانی نظری خودکنترلی پیشینه تحقیق خودکنترلی ادبیات نظری خودکنترلی فصل دوم پایان نامه خودکنترلی مبانی نظری و پیشینه تحقیق خودکنترلی ادبیات و مبانی نظری خودکنترلی رفتن به سایت اصلی دانلود…

  • پاورپوینت فلسفه سیستم تولید ناب

    پاورپوینت فلسفه سیستم تولید ناب کلمات کلیدی : پاورپوینت فلسفه سیستم تولید ناب تحقیق فلسفه سیستم تولید ناب فلسفه سیستم تولید ناب سيستم هاي مختلف توليد مشخصه های توليد دستی مشخصه های توليد انبوه تولید ناب ظهور توليد ناب فلسفه…

  • تشریح و تبیین سرمایه گذاری خارجی و مقررات قانونی حاکم بر آن در صنعت نفت

    تشریح و تبیین سرمایه گذاری خارجی و مقررات قانونی حاکم بر آن در صنعت نفت کلمات کلیدی : پایان نامه سرمایه گذاری خارجی تحقیق در مورد سرمایه گذاری خارجی تاریخچه سرمایه گذاری خارجی در ایران روشهای جذب سرمایه گذاری خارجی…

  • تاثیر تلاش در موفقیت

    تاثیر تلاش در موفقیت تاثیر تلاش در موفقیت رفتن به سایت اصلی یكی از مهمترین سوالات این است كه برای موفقیت در آزمون چه عواملی موثرند ؟شاید اگر سوال را كلی تر مطرح كنیم بهتر باشد. یعنی بپرسیم كه كلا…

  • توربین بادی

    توربین بادی تاریخچه توربین بادی توربین ژنراتور بادی انرژی مکانیکی توربین های بادی سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش فایل fileina فروشگاه ساز فایل فروشگاه فایل خرید تحقیق و مقاله برق رفتن به سایت اصلی توربین…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد سازمان

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد سازمان مبانی نظری ارزیابی عملکرد سازمان دانلود مبانی نظری ارزیابی عملکرد سازمان دانلود پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد سازمان پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد سازمان ادبیات نظری ارزیابی عملکرد سازمان فصل دوم پایان نامه ارزیابی…

  • پاورپوینت کتاب آیین زندگی(فصل چهارم)

    پاورپوینت کتاب آیین زندگی(فصل چهارم) اخلاق معیشتکتابپاورپوینتدانلود رفتن به سایت اصلی پاورپوینت کتاب آیین زندگی فصل چهارم(اخلاق معیشت) فهرست مطالب:کار در سیره اولیای دین,رابطه ی اخلاق و معیشت,نقش کار در تربیت و بهداشت روانی,اهمیت و جایگاه,کار و احساس شخصیت,نقش نیت…

  • بهینه سازی مصرف برق با استفاده از دستگاه آنالایزر

    بهینه سازی مصرف برق با استفاده از دستگاه آنالایزر دستگاه آنالایزر بهینه سازی مصرف برق ساخت دستگاه آنالایزر VCA005 بهینه سازی مصرف برق با استفاده از دستگاه آنالایزر دانلود پروژه شرح دستگاه آنالایزر دانلود پایان نامه شرح دستگاه آنالایزر دانلود…

  • نقش اختیار در مسئولیت کیفری و بررسی نظر قانونگذار در ماده 140 قانون مجازات اسلامی

    نقش اختیار در مسئولیت کیفری و بررسی نظر قانونگذار در ماده 140 قانون مجازات اسلامی مسئولیت کیفری ماده 140 قانون مجازات اسلامی نقش اختیار در مسئولیت کیفری و بررسی نظر قانونگذار در ماده 140 قانون مجازات اسلامی جایگاه اختیار در…

  • پاورپوینت بررسی جایگاه و نقش حاکمیت در توسعه ورزش همگانی

    پاورپوینت بررسی جایگاه و نقش حاکمیت در توسعه ورزش همگانی کلمات کلیدی : دانلود پاورپوینت بررسی جایگاه و نقش حاکمیت در توسعه ورزش همگانی پاورپوینت بررسی جایگاه و نقش حاکمیت در توسعه ورزش همگانی بررسی جایگاه و نقش حاکمیت در…

  • مقاله ترجمه شده رشته اقتصاد با عنوان عرضه محصول به محض تولید و تحویل محصول و تامین این زنجیره

    مقاله ترجمه شده رشته اقتصاد با عنوان عرضه محصول به محض تولید و تحویل محصول و تامین این زنجیره ‎الگوریتم ژنتیک مدیریت تامین زنجیره فناوری هوشمند تحویل پیوسته همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروشگاه ساز فایل مقاله ترجمه…

  • سابقه و کیفیت تکوین مدیریت و بررسی نظریه های متقدم و متاخر مدیریت اسلامی

    سابقه و کیفیت تکوین مدیریت و بررسی نظریه های متقدم و متاخر مدیریت اسلامی نظریه پردازان و رویکردشان در مدیریت مدیریت اسلامی مبتنی بر نامه 53 نهج البلاغه مبانی نظری تدوین الگوی مدیریت اسلامی مبانی نظری تدوین مدل جهت مدیریت…

  • مفهوم شناسی و مقایسه علت، سبب و شرط و تفکیک مفهوم تسبیب از معاونت

    مفهوم شناسی و مقایسه علت، سبب و شرط و تفکیک مفهوم تسبیب از معاونت مفهوم شناسی علت مفهوم شناسی سبب مفهوم شناسی شرط علت در اصطلاح فقهی سبب در اصطلاح فقهی شرط در اصطلاح فقهی تفکیک مفهوم تسبیب از معاونت…