بررسی مولفه های کلیدی ارزیابی عملکرد مدیریت اعضا هیات علمی دانشگاه

بررسی مولفه های کلیدی ارزیابی عملکرد مدیریت اعضا هیات علمی دانشگاه

ارزیابی عملکرد کارکنان
پایان نامه ارزیابی عملکرد
پایان نامه ارزیابی عملکرد کارکنان
شاخص های ارزیابی عملکرد کارکنان
شاخص های کلیدی ارزیابی عملکرد
مدل های نوین ارزیابی عملکرد کارکنان
پایان نامه ارزیابی عملکرد هیات علمی دانشگاه

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان‌نامه کارشناسی ارشد رشته فناوری اطلاعات

بررسی مولفه های کلیدی ارزیابی عملکرد مدیریت اعضا هیات علمی دانشگاه

 

 

 

 

 

چکیده

وجود نظام ارزیابی عملکرد در سطوح مختلف به دلیل حصول اطمینان از انطباق عملکرد حوزه های مختلف سازمان با برنامه ها ، سیاست ها ، قوانین ، بخشنامه ها و استاندارد ها ضروری می نماید تا بدین ترتیب امکان مقایسه روند عملکرد واحدها در دوره های متوالی به منظور تشخیص ظرفیت ها ، توانایی ها ، زمینه های بهبود ، تعیین الگوهای مناسب ارتقاء کیفیت و تشویق واحدها به استفاده از تجارب موفق امکان پذیر گردد. 

 

 

در هر سازمان ، تشخیص شاخص‌های کلیدی و جاری ساختن نظام شاخص‌ها ، درک نقاط قابل‌بهبود آنان و درنهایت برنامه‌ریزی و اجرای بهبود از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود.  در این پژوهش، که پژوهشی پیمایشی-کاربردی است که با تحلیل نقاط قوت ، ضعف ، فرصت و تهدید (SWOT) سازمان و نیز به کمک مدل کارت امتیازی متوازن (BSC ) ، مدلی جهت استخراج شاخص کلیدی دانشگاه قم  ارائه شده است .

 

 

اجرای “نظام شاخص‌های کلیدی نتیجه و عملکرد” در این سازمان نشان خواهد داد تا چه میزان در بهبود فرهنگ هدف‌گذاری و شاخص دهی سازمانی ایفای نقش کرده و این مسیر چگونه امتداد خواهد یافت. در انتها علاوه بر ارائه پیشنهاداتی به‌منظور اجرای هر چه‌بهتر این رویکرد، یادآور می‌شود هدف عمده این رویکرد ، سازمان‌دهی نظام شاخص‌های کلیدی سازمان به‌صورت لایه به لایه و با حرکت از سطوح عملیاتی (پروژه‌ها و برنامه‌ها) تا سطوح عالی(استراتژیک) بوده است. که در نهایت این شاخص ها توسط نرم افزار داشبورد مدیریتی Qlik View پیاده سازی گردید.

 

 

 

 

واژگان کلیدی :

کارت امتیازی متوازن

شاخص کلیدی نتیجه

شاخص کلیدی عملکرد

داشبورد مدیریتی

اهداف استراتژیک 

 

 

 

 

 مقدمه:

داشتن اطلاعات دقیق، مرتبط و بهنگام، باعث بالا رفتن سرعت و دقت تصمیم گیری شده و جلوی انتخاب بسیاری از تصمیمات نادرست را خواهدگرفت. اطلاعات و دانش، نشان دهنده ثروت اساسی یک سازمان است. شرکت ها و سازمان ها سعی می کنند از این ثروت برای به دست آوردن مزیت رقابتی در هنگام تصمیم گیری های مهم استفاده نمایند. [37] 

مدیران، به منظور مواجهه با محیط و تحقق اهداف سازمانی خود، با مد نظر قرار دادن متغیرهای محیطی، ضرورتاً بایستی محیط را تحلیل و متغیرهای آن را شناسایی کرده و در برخورد با آنها تدبیر مناسب را اتخاذ نمایند. این امر مستلزم برخورداری از اطلاعات بهنگام درون و برون سازمانی و نیز امکان بهره برداری بهینه از آنها را دارد. برای این که سازمان ها قادر به واکنش سریع در برابر تغییرات بازار باشند، نیاز به سیستم های اطلاعات مدیریتی  دارند تا بتوانند از سازمان و محیط آن، تحلیل های علت و معلولی مختلف را انجام دهند. [42]

 

 

 

سیستم های هوش تجاری  (BIS)، ابزاری را فراهم می کنندکه براساس آن نیازهای اطلاعاتی سازمان به شکل مناسبی پاسخ داده می شود؛ وظایف اصلی که توسط سیستم های هوش تجاری مورد توجه قرار می گیرد، شامل: شناسایی هوشمندانه داده های اطلاعاتی، تجمیع آن ها و تحلیل چند بعدی داده هایی است که از منابع اطلاعاتی مختلف به دست آمده است، می باشد. سیستم های هوش تجاری، داده های مربوط به سیستم های اطلاعاتی درون سازمانی را با داده هایی که از محیط سازمان به دست می آید، تجمیع می کنند. این داده های محیطی می تواند شامل آمارها، پایگاه های اطلاعاتی مربوط به مراکز سرمایه گذاری و مالی و پایگاه داده های متفرقه باشند. چنین سیستم هایی به عنوان رابط ها و واسط گرهایی هستند که برای کسب اطلاعات روزآمد، قابل اطمینان وکافی بوده، نسبت به فعالیت های مختلف شرکت عمل می کنند. [42]

 

 

 

 

سازمان ها با استفاده از انبارداده ها،   به حمایت از برنامه های استراتژیک و ماموریت حیاتی خود نیاز دارند  داده های سپرده شده به انبار داده ها باید تبدیل به اطلاعات و دانش شوند و به طور مناسبی در اختیار تصمیم گیرندگان در درون سازمان و شرکای مهم در زنجیره ارزش سازمانی قرار گیرند. در محیط انبار داده ها، رابط انسان و کامپیوتر بالاترین اهمیت را داراست و تعیین کننده نقش اصلی موفقیت از دیدگاه کاربر نهایی است. به منظور حمایت از تجزیه و تحلیل وگزارش کارها، انبار داده باید داده های با کیفیت بالا را ارائه نماید و باید این اطلاعات را از طریق رابط های بصری در اختیارکاربران قرار دهد. [43]

امروزه با توجه به پیشرفت های مداوم در فناوری اطلاعات و ارتباطات و رشد سریع محیط کسب وکار، سازمان ها با رشد فزاینده اطلاعات مقابله می کنند . مدیران اغلب با گزارشات و اطلاعات بسیاری از سیستم های اطلاعات سازمانی مانند برنامه¬ریزی منابع سازمانی  (ERP)  و هوش تجاری مواجه شده اند. این پدیده های است که به طور کلی به عنوان اضافه بار اطلاعات شناخته شده است. مشکل بیشتر زمانی است که گزارش ها با توجه به اطلاعات ارائه شده ضعیف هستند و به انحراف تصمیم گیرندگان می انجامد . [44]

 

 

 

راه حل داشبورد،   می تواند این مشکلات را حل نماید. داشبوردهای مدیریتی، سیستم های نرم افزاری نوینی هستند که در جهت غنی سازی اهداف، با استفاده از تجزیه و تحلیل اطلاعات به سازمان ها کمک می کند. داشبورد، به مدیران این امکان را می دهد تا با تعریف، نظارت و تحلیل شاخص های کلیدی عملکرد  در ایجاد تراز بین اهداف و فعالیت ها، نمایان سازی کلیه فعالیت های سازمان و ایجاد یک محیط نمایش مشترك بین اهداف و فعالیت ها برای تصمیم سازی درست و کارآمد اقدام نمایند.

داشبورد را می توان به عنوان سیستم پشتیبانی تصمیم گیری که اطلاعات را در یک قالب خاص به تصمیم گیرنده ارائه می کند تلقی نمود. از این رو، داشبورد را باید با توجه به ویژگی های نحوه ی ارزیابی و برای ارتباط برقرارکردن با آنها در راستای تصمیم گیری طراحی کرد . این سیستم  اطلاعاتی، نمادها و نشانه های تصمیم گیری را برای تصمیم گیرنده فراهم می کند. [48] 

 

 

 

 

به طور کلی  ارزیابی عملکرد،  فرایندی است که بوسیله آن کار کارکنان در فواصلی معین  و به طور رسمی مورد بررسی و سنجش قرار می گیرد ؛ منظور از ارزیابی عملکرد اعضای هیات علمی عبارت است از: سنجش منظم فعالیت های آموزشی / پژوهشی اساتید و تعیین میزان دستیابی به اهداف نظام آموزشی، که بر اساس معیار های از قبل تعیین شده صورت می گیرد . حال مسئله آن است که معیارهای موجود ارزیابی عملکرد اعضای هیات علمی، کافی نبوده و دارای کاستی هایی می باشد، بدین صورت که در نظام ارزیابی موجود فقط خواسته ها و انتظارات سیستم آموزشی لحاظ شده و نظر خود اساتید و دانشجویان مورد توجه قرار نگرفته است . لذا سوال اصلی تحقیق این است: معیار های مطلوب ارزیابی عملکرد اعضای هیات علمی کدامند؟

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل اول: کلیات پژوهش 1

1-1 مقدمه: 2

2-1  بیان مسئله 4

3-1. اهمیت و ضرورت تحقیق 7

4-1. جنبه ی جدید و نو آوری تحقیق : 8

5-1. اهداف تحقیق : 8

6-1. سوالات تحقیق : 9

7-1. جامعه آماری، روش  نمونه گیری و حجم نمونه گیری: 9

8-1. روش و ابزار تجزیه و تحلیل داده ها : 10

9-1. روش گردآوری داده ها: 10

10-1. مراحل انجام تحقیق : 10

11-1. محدودیت تحقیق: 11

 

فصل دوم : ادبیات، مبانی نظری و پیشینه تحقیق 12

1-2 مقدمه : 13

2-2. هوش سازمانی 13

1-2-2. سیستم هوش تجاری به عنوان هسته تصمیم گیری 14

2-2-2. كاربرد هوش كسب و كار در سیستم های برنامه ریزی منابع سازمانی 15

3-2-2. نیازمندی های ارزیابی هوش تجاری در سیستم های برنامه ریزی منابع انسانی 16

3-2. ارزیابی عملکرد: 17

1-3-2 سیر تحول ارزیابی عملکرد 18

2-3-2. ارکان ارزیابی عملکرد چه چیزی باید مورد ارزیابی قرارگیرد؟ 19

3-3-2. ارزیابی چه زمانی صورت می پذیرد؟ 20

4-3-2. انواع ارزیابی 20

5-3-2. رویکردهای ارزیابی عملکرد 22

6-3-2. مراحل ارزیابی عملکرد 23

7-3-2. مدلهای ارزیابی عملکرد 23

8-3-2. ضرورت و اهمیت ارزیابی عملکرد 24

9-3-2. نقش فناوری اطلاعات در ارزیابی عملکرد 25

4-2. مدیریت منابع انسانی 25

1-4-2. عملکردها مدیریت منابع انسانی 26

2-4-2. تشریح مدل جامع ارزیابی عملکرد منابع انسانی 26

3-4-2. الگوهای متداول ارزیابی عملکرد سازمان ها و دستگاه های اجرایی 26

4-4-2. جایگاه و نقش نظام ارزیابی عملکرد در فرآیند توسعه منابع انسانی سازمان 27

5- 2.  اثر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر سازمان 29

6-2. مدیریت راهبردی – برنامه ریزی راهبردی 30

7-2. مدل SWOT 32

8-2. مراحل پیاده سازی مدل  BSC 33

1-8-2.  تعیین اندازه سازمان 33

2-8-2. تجزیه و تحلیل موقعیت سازمان 33

3-8-2. تثبیت چشم انداز 34

4-8-2. تعیین استراتژی های سازمان 34

5-8-2. تعیین وجه های مناسب برای شرکت 34

6-8-2. تدوین اهداف استراتژیک برای جنبه های تعیین شده 34

9-2 کارت امتیاز متوازن 35

10-2 . شاخص 35

11-2. داشبورد 36

1-11-2. داشبوردها، اندازه گیری عملکرد سازمانی و مدیریت 38

2-11-2. اثرات پیاده سازی داشبورد بر سازمان 38

12-2. برای ارزیابی برنامه توسعه دانشگاه  میتوان دو نقش در نظر گرفت 38

1-12-2. ارزیابی  زمینه و محیط 39

2-12-2. ارزیابی درون داد 39

3-12-2. ارزیابی فرآیند 39

4-12-2. ارزیابی برون داد 39

5-12-2. مدیریت دانشگاهی 40

13-2. عناصر اصلی تشکیل دهنده آموزش عالی و تنگناهای موجود 41

14-2. هیات علمی 42

15-2. قوانین و مقررات و آیین نامه ها 42

16-2. حوزه های مرتبط با اعضای هیات علمی 43

1-16-2. فعالیت های فرهنگی – تربیتی – اجتماعی 43

2-16-2. فعالیت های آموزشی 43

3-16-2. فعالیت های پژوهشی و فناوری 43

4-16-2 فعالیت های علمی و اجرایی 43

5-16-2 شاخص های مالی 43

17-2. پیشینه 44

 

فصل سوم: روش تحقیق 46

1-3. مقدمه 47

2-3. روش تحقیق 47

3-3.  شناسایی و ارزیابی شاخص ها 48

4-3. جامعه و نمونه آماری 48

5-3. مراحل اجرای تحقیق 48

6-3. ابزار اندازه گیری و جمع آوری اطلاعات 51

1-6-3. نرم افزارهای مورد استفاده : 51

2-6-3.  معرفی پرسشنامه 51

3-6-3 . آزمونها و تگنیک های آماری 52

4-6-3.  روایی و پایایی پرسشنامه 52

7-3. روایی/ اعتبار : 52

8-3. پایایی: 52

9-3. آزمون میانگین T-Student……….53

10-3. یکپارچگی داده ها 54

 

فصل چهارم: 56

1-4. مقدمه 57

2-4. چشم انداز 57

3-4. تحلیل ذینفعان 58

1-3-4. ذینفعان داخلی 58

2-3-4. ذینفعان خارجی 58

4-4. بیانیه ماموریت 58

5-4. ارزش های محوری 59

1-5-4. پاسداری از اصول و ارزش های اسلامی از طریق 59

2-5-4. تعهد به پیشرفت دانشگاه و کشور با اعتقاد به : 59

6-4. تعیین عناصر راهبردی 60

1-6-4. زمینه ها و حوزه های مورد نظر در اهداف 60

7-4. اهداف کلان کیفی 60

1-7-4. اهداف کلان بخش آموزش 60

2-7-4. اهداف کلان بخش پژوهش 60

3-7-4. اهداف کلان بخش مالی 61

8-4. تعیین جنبه های مدل ارزیابی امتیاز کارت متوازن : 61

1-8-4. فراگیران 62

2-8-4. مالی 62

3-8-4. فرآیند داخلی: 62

4-8-4. رشد و نوآوری: 62

9-4. عوامل حیاتی موفقیت 63

10-4. تعیین موقعیت راهبردی با توجه به ماتریس  (SWOT): 65

1-10-4. بررسی عوامل استراتژیک داخلی و خارجی : 65

2-10-4. ماتریس تحلیل نقاط ضعف، قوت، فرصت و تهدید : 73

11-4. تدوین شاخص ها از چهار منظر مالی، پژوهشی، آموزشی و فرهنگی 75

12-4. استخراج سنجه های عملکرد : 80

1-12-4. شاخص های کلیدی عملکرد، شاخص های عملکردی، شاخص های نتیجه و شاخص های کلیدی نتیجه 80

13-4. ایجاد داشبوردهای مدیریتی 84

1-13-4. داشبوردهای مربوط به شاخص ها 84

2-13-4. داشبوردهای مربوط به شاخص های مالی 85

3-13-4. داشبوردهای مربوط به شاخص های  آموزشی 86

4-13- 4. داشبوردهای مربوط به شاخص های حوزه  پژوهشی 89

14-4. داشبوردهای مربوط به   BSC سازمان 91

 

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری 93

1-5. مقدمه 94

2-5. نتایج 94

3-5. استراتژی و راهكار كاهش 95

1-3-5. استراتژی و راهکار رسوخ در بازار 96

2-3-5. استراتژی و راهکارها توسعه محصول 96

3-3-5. استراتژی و راهکار مشارکت 96

4-3-5. استراتژی و راهكار تنوع همگون 97

4-5. همسویی ابعاد نقشه راهبرد با راهبرد سازمان 97

5-5. محدودیت تحقیق 99

6-5. پیشنهاد‌ها 99

 

منابع و مراجع: 101

منابع فارسی : 101

منابع انگلیسی 103

 

پیوست ها…….107

 

فهرست شکل¬ها  و نمودارها

نمودار 1-1: نمودار مراحل تحقیق 11

شکل 2-1. رابطه بین مدیریت عملکرد و اندازه‌گیری عملکرد (May Leen Yu et al.,2009) 24

نمودار 1-2 : جایگاه و نقش نظام ارزیابی عملکرد در فرآیند توسعه منابع انسانی سازمان 29

شکل 2-2 بخش‌های سه گانه مدیریت راهبردی ]23[ 31

شكل 3- 2  الگوی مدیریت راهبردی فردآر. دیوید2004 ]24[ 32

شکل 4-2 چارچوب تحلیل SWOT 33

شکل 1-3 :سفری از ماموریت و چشم انداز ارزیابی عملکرد (David Parmeenter, 2007) 49

شکل 2-3  نقشه استراتژی (Kaplan and Norton, 2004) 50

شکل 3-3 مراحل پیاده سازی داشبورد مدیریت 55

شکل 1-4. نمودار چشم انداز استراتژی 62

شکل 2-4. ماتریس 2:  موقعیت استرات‍ژیك دانشگاه قم 73

شکل 3-4 (الف، ب، ج) شاخص های مالی 86

شکل 4-4 (الف، ب، ج، چ) شاخص های حوزه پژوهشی 88

شکل 5-4 (الف، ب، ج، چ،) شاخص های حوزه آموزشی 91

شکل 6-4 شاخص های BSC سازمان 92

شکل 1-5.  نمودار علت و معلومی همسویی دارایی های نا مشهود با اهداف سازمانی 98

فهرست جداول

جدول 1-3. نمونه ای از پرسشنامه های طراحی شده 52

جدول1-4.  عوامل حیاتی موفقیت سازمانی 64

جدول 2-4. ماتریس ارزیابی عوامل داخلی (IFE) 68

جدول 3-4.  ماتریس ارزیابی عوامل خارجی (EFE) 71

جدول 4-4. ماتریس تهدیدات، فرصت ها، نقاط قوت و نقاط ضعف 74

جدول5-4:  شاخص های گروه مالی 76

جدول6-4:  شاخص های گروه پژوهش و فنآوری 77

جدول7-4: شاخص های گروه آموزشی و اجرایی 78

جدول8-4:  شاخص ها و ارتباط آن با وجوه BSC 81

 

 

 

 

 

  • فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری خلاقیت سازمانی 64 صفحه

    فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری خلاقیت سازمانی 64 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه خلاقیت سازمانی مبانی نظری خلاقیت سازمانی پیشینه تحقیق خلاقیت سازمانی پیشینه داخلی خلاقیت سازمانی پیشینه خارجی خلاقیت سازمانی پیشینه پژوهش خلاقیت سازمانی…

  • بررسی میزان كاهش آلایندهای خروجی اگزوز دراثرسرویس و تنظیم موتور خودرو

    بررسی میزان كاهش آلایندهای خروجی اگزوز دراثرسرویس و تنظیم موتور خودرو كاهش آلاینده‌ تنظیم موتور خودرو آلایندهای خروجی اگزوز دانلود پروژه مکانیک خودرو خرید پروژه مکانیک خودرو فروش پروژه مکانیک خودرو عوامل آلوده كننده هوا سیستم همکاری در فروش فایل…

  • پاورپوینت استراتژي‌هاي ورود به بازارهاي جهاني در بازاريابي بين‌المللي (فصل ششم کتاب بازاریابی بین المللی تألیف میرزا حسن حسینی)

    پاورپوینت استراتژي‌هاي ورود به بازارهاي جهاني در بازاريابي بين‌المللي (فصل ششم کتاب بازاریابی بین المللی تألیف میرزا حسن حسینی) پاورپوینت ارتباطات و مذاكرات در فعاليتهاي بازاريابي بينالمللي ( فصل سوم کتاب بازاریابی بین المللی تألیف میرزا حسن حسینی) پاورپوینت فصل…

  • امکان سنجی طراحی و استقرار هزینه یابی بر مبنای فعالیت در صنعت بانکداری ایران

    امکان سنجی طراحی و استقرار هزینه یابی بر مبنای فعالیت در صنعت بانکداری ایران سیستم برنامه‌ریزی منابع سازمان هزینه‌یابی بر مبنای فعالیت وضعیت هزینه یابی موجود در بانکها استقرار هزینه‌یابی بر مبنای فعالیت در بانک پیاده سازی هزینه‌یابی بر مبنای…

  • ارزیابی عملکرد شهرداری و شاخص های شهری آن برای مدیریت شهری

    ارزیابی عملکرد شهرداری و شاخص های شهری آن برای مدیریت شهری ارزیابی عملکرد شهرداری پایان نامه ارزیابی عملکرد شهرداری شاخص های ارزیابی عملکرد شهرداری شاخص های ارزیابی عملکرد شهرداری ها سیستم های ارزیابی عملکرد در شهرداری ها پیشینه ارزیابی عملکرد…

  • ادبیات نظری و پیشینه تجربی عملکرد شغلی

    ادبیات نظری و پیشینه تجربی عملکرد شغلی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه عملکرد شغلی مبانی نظری عملکرد شغلی پیشینه تحقیق عملکرد شغلی پیشینه داخلی عملکرد شغلی پیشینه خارجی عملکرد شغلی پیشینه پژوهش عملکرد شغلی پیشینه نظری عملکرد شغلی ادبیات…

  • پروپوزال تاثیر سرمایه فرهنگی بر نگرش مردان به خشونت علیه زنان

    پروپوزال تاثیر سرمایه فرهنگی بر نگرش مردان به خشونت علیه زنان کلمات کلیدی : پروپوزال نگرش مردان خشونت علیه زنان در ایران خشونت علیه زنان تعریف عوامل خشونت علیه زنان ضرورت تحقیق خشونت علیه زنان خشونت علیه زنان وعوامل موثر…

  • پیدا کردن بهترین مدل برای پیش بینی تقاضای دارو با دیتا ماینینگ

    پیدا کردن بهترین مدل برای پیش بینی تقاضای دارو با دیتا ماینینگ افزایش بهره وری مالی داروخانه با داده کاوی بهینه سازی خرید دارو با داده کاوی پیش بینی مصرف دارو با داده کاوی استفاده از روشهای داده کاوی در…

  • بررسی حقوقی تاثیر ارزشیابی عملكرد در حقوق و مزایا کارمندان

    بررسی حقوقی تاثیر ارزشیابی عملكرد در حقوق و مزایا کارمندان سیستم همکاری در فروش فایل ارزشیابی عملكرد كاركنان جایگاه نظام ارزشیابی عملكرد در حقوق ایران دانلود پایان نامه كارشناسی ارشد رشته حقوق عمومی بررسی حقوقی تاثیر ارزشیابی عملكرد در حقوق…

  • بررسی ریل باس و مدارات الکترونیکی و ریزپردازنده آن

    بررسی ریل باس و مدارات الکترونیکی و ریزپردازنده آن واگنهای ریل باس سیستم برقی قطار دانلود پایان نامه قطار خودكشش دانلود پایان نامه قطار ریل باس سیستم برقی قطار خودكشش سیستم برقی قطار ریل باس بررسی ریل باس و مدارات…

  • تفسیر آیه اول سورة حمد

    تفسیر آیه اول سورة حمد دانلود تفسیر آیه اول سورة حمد تفسیر قرآن تفسیر نمونه تفسیر المیزان تفسیر سوره حمد سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل انجام پروژه و پایان نامه رشته…

  • مدل های ارزیابی عملکرد و روش های ارزیابی عملکرد کارکنان

    مدل های ارزیابی عملکرد و روش های ارزیابی عملکرد کارکنان کلمات کلیدی : مدل های ارزیابی عملکرد عوامل موثر عملکرد کارکنان فرآیند ارزیابی عملکرد کارکنان روش های ارزیابی عملکرد کارکنان دیدگاه های مختلف اندازه گیری عملکرد  پایان نامه ارزیابی عملکرد…

  • مسئله فروشنده دوره گرد نامتقارن برای حل مسایل زمانبندی

    مسئله فروشنده دوره گرد نامتقارن برای حل مسایل زمانبندی حل مسایل زمانبندی مسئله فروشنده دوره گرد مسئله فروشنده دوره گرد نامتقارن مسئله فروشنده دوره گرد نامتقارن برای حل مسایل زمانبندی دانلود مقالات کارشناسی ارشدکامپیوتر دانلود مقالات کارشناسی ارشد نرم افزار…

  • تاثیر آی تی بر ساختار سازمانی و ساختار نیروی کار

    تاثیر آی تی بر ساختار سازمانی و ساختار نیروی کار فناوری اطلاعات اشتغال نیروی كار سازمان های مجازی دانشی شدن كار تولید مشاغل جدید جابجایی نیروی كار تاثیر آی تی بر ساختار سازمانی تاثیر آی تی بر ساختار نیروی کار…

  • پرسشنامه شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر کیفیت زندگی کاری و تاثیر آن بر رضایت مندی کارکنان

    پرسشنامه شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر کیفیت زندگی کاری و تاثیر آن بر رضایت مندی کارکنان پرسشنامه QWL پرسشنامه کیفیت زندگی کاری پرسشنامه عوامل موثر بر کیفیت زندگی کاری پرسشنامه کیفیت زندگی کاری از دیدگاه کارکنان پرسشنامه شناسایی…

  • پرسشنامه ارزیابی مالی شرکت ها و ارائه الگوی مطلوب برای آنها

    پرسشنامه ارزیابی مالی شرکت ها و ارائه الگوی مطلوب برای آنها پرسشنامه ارزیابی عملکرد مالی دانلود رایگان پرسشنامه عملکرد مالی پرسشنامه عملکرد مالی شرکت بیمه پرسشنامه عملکرد مالی شرکت پرسشنامه عملکرد مالی قرانفله و همکاران (2014) پرسشنامه عملکرد مالی سازمان…

  • پاورپوینت فصل نهم کتاب مبانی مدیریت منابع انسانی تألیف گری دسلر ترجمه پارسائیان و اعرابی با موضوع سلامتی و ایمنی کارکنان

    پاورپوینت فصل نهم کتاب مبانی مدیریت منابع انسانی تألیف گری دسلر ترجمه پارسائیان و اعرابی با موضوع سلامتی و ایمنی کارکنان کلمات کلیدی : پاورپوینت فصل نهم کتاب مبانی مدیریت منابع انسانی تألیف گری دسلر ترجمه پارسائیان و اعرابی با…

  • بررسی امکان وجود یکی از احکام حاکم بر عقود سنتی در عقود الکترونیکی

    بررسی امکان وجود یکی از احکام حاکم بر عقود سنتی در عقود الکترونیکی کلمات کلیدی : بیع الکترونیک مقاله بیع الکترونیکی بیع الکترونیکی چیست پایان نامه بیع الکترونیکی خیارات در بیع الکترونیکی بیع الکترونیکی در نظام حقوقی ایران تجارت الکترونیکی…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سیستم های IDS

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق سیستم های IDS مبانی نظری سیستم های IDS دانلود مبانی نظری سیستم های IDS پیشینه تحقیق سیستم های IDS ادبیات نظری سیستم های IDS فصل دوم پایان نامه سیستم های IDS مبانی نظری و پیشینه…

  • مبانی نظری ارائه روشی بهینه برای زمانبندی کار در رایانش ابری با استفاده از الگوریتم های ژنتیک و حریصانه

    مبانی نظری ارائه روشی بهینه برای زمانبندی کار در رایانش ابری با استفاده از الگوریتم های ژنتیک و حریصانه زمانبندی در ابر زمانبندی در رایانش ابری مبانی نظری زمانبندی در محاسبات ابری مبانی نظری زمانبندی کار در محاسبات ابری زمانبندی…

  • بررسی دیدگاه و نظریه های مختلف در مورد سلامت روان

    بررسی دیدگاه و نظریه های مختلف در مورد سلامت روان کلمات کلیدی : ابعاد سلامت روانی ابعاد اصلی سلامت روانی ابعاد مختلف سلامت روانی نظریه های سلامت روان نظریه های مربوط به سلامت روان دیدگاه های مختلف در مورد سلامت…

  • مقاله رشته هنر با عنوان فلسفه هنر

    مقاله رشته هنر با عنوان فلسفه هنر هنر فلسفه هنر فلسفه ی راستین هنر فلسفه ی هنر مسیحی و شرقی فلسفه ی هنر مسیحی و شرقی،یا فلسفه ی راستین هنر ماهیت هنر عهد میانه مفهوم سنتی صورت نگاری آرمانی دانلود…

  • اخلاق کار در ایران و ضرورت پرداختن به آن

    اخلاق کار در ایران و ضرورت پرداختن به آن کلمات کلیدی : ابعاد اخلاق کاری اخلاق کار در ایران پایان نامه اخلاق کاری انواع اخلاق در سازمانها عوامل موثر بر رعایت اخلاق کاری اهمیت و ضرورت پرداختن به اخلاق کاری…

  • مبانی نظری ارزیابی ارتباط بین فرسودگی شغلی و حمایت شغلی از دیدگاه پرستاران

    مبانی نظری ارزیابی ارتباط بین فرسودگی شغلی و حمایت شغلی از دیدگاه پرستاران کلمات کلیدی : حمايت شغلي پرستاران مبانی نظری حمایت شغلی فرسودگی شغلی کارکنان فرسودگي شغلي در كاركنان حمايت شغلي از ديدگاه پرستاران مبانی نظری فرسودگی شغلی کارکنان…

  • فصل دوم پایان نامه سرسختی روانشناختی در زنان

    فصل دوم پایان نامه سرسختی روانشناختی در زنان کلمات کلیدی : مبانی نظری سرسختی زنان پیشینه تحقیق سرسختی زنان تاریخچه سرسختی روانشناختی فصل دوم پایان نامه سرسختی مبانی نظری سرسختی روانشناختی زنان دانلود فصل دوم پایان نامه سرسختی دانلود مبانی…

  • نقد تخیلی نقاشی معاصر ایران با تاکید بر ماهیت طبیعت در آثار نقاشان

    نقد تخیلی نقاشی معاصر ایران با تاکید بر ماهیت طبیعت در آثار نقاشان نقد تخیلی نقاشی معاصر ایران نقاشان معاصر ایران مفهوم طبیعت در آثار نقاشی نقد تخیلی نقاشی معاصر ایران نقد تخیلی نقاشی معاصر ایران با تاکید بر ماهیت…

  • پرسشنامه فرسودگی شغلی

    پرسشنامه فرسودگی شغلی کلمات کلیدی : پرسشنامه فرسودگی شغلی مسلش پرسشنامه فرسودگی شغلی ماسلاچ پرسشنامه فرسودگی شغلی ماسلاچ و جکسون پرسشنامه فرسودگی شغلی مسلش doc پرسشنامه فرسودگی شغلی مسلش (mbi) دانلود پرسشنامه فرسودگی شغلی مزلاچ تفسیر پرسشنامه فرسودگی شغلی مسلش…

  • پاورپوینت آشنایی با تاریخچه آب انبار

    پاورپوینت آشنایی با تاریخچه آب انبار پاورپوینت آشنایی با تاریخچه آب انبار تاریخچه آب انبار انواع آب‌انبارها از نظر نوع عملكرد و اركان آب انبار در نواحي گرم و خشك آب انبار در نواحي كوهستاني آب انبار در شهر هاي…

  • ارزیابی عملکرد شرکت شهرک های صنعتی با روش BSC

    ارزیابی عملکرد شرکت شهرک های صنعتی با روش BSC ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن ارزیابی عملکرد کارکنان با کارت امتیازی متوازن ارزيابي عملكرد سازمان با روش كارت امتيازي متوازن (bsc) ارزیابی عملکرد شرکت شهرک های صنعتی ارزیابی عملکرد شرکت…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش محافظه کاری شرطی و غیرشرطی

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش محافظه کاری شرطی و غیرشرطی مبانی نظری محافظه کاری شرطی و غیرشرطی دانلود مبانی نظری محافظه کاری شرطی و غیرشرطی پیشینه تحقیق محافظه کاری شرطی و غیرشرطی ادبیات نظری محافظه کاری شرطی و غیرشرطی فصل…