بررسی مدل ها و رویکردهای ارزش درک شده

بررسی مدل ها و رویکردهای ارزش درک شده

کلمات کلیدی :

ارزش درک شده برند
تعریف ارزش درک شده
مدل های ارزش درک شده
رویکردهای ارزش درک شده
ارزش درک شده توسط مشتری
ارزش درک شده مشتری چیست
تحقیق در مورد ارزش درک شده
پایان نامه ارزش درک شده

رفتن به سایت اصلی

تعریف دقیق ارزش ادراک شده مشتری برای محققان امری ابهام براگیز است. بطور کلی می-توان اذعان داشت که دو رویکرد اصلی در ارتباط با تعریف ارزش ادراک شده وجود دارد:

رویکرد تک بعدی و
رویکرد چند بعدی.

 

 

 

یکی از  تعاریف عامی که از ارزش ادراک شده ارائه شده است، ارزیابی کلی مشتری از کاربرد محصول بر اساس ادراک و از آنچه پرداخت می کند در مقابل آنچه دریافت کرده است می باشد. این رویکرد به ارزش ادراک شده دارای یک ساختار تک بعدی معروف است که از طریق پرسش از مصرف کنندگان در ارتباط با ارزشی که آنها از خرید خود دریافت کرده اند سنجیده می شود. این تعریف بسیار انتزاعی است و دید محدودی نسبت به ارزش ادراک شده( تبادل مزیت و هزینه) دارد.

 

 

 

 

در حالیکه دیدگاه دیگری نسبت به ارزش ادراک شده وجود دارد که آنرا به عنوان یک ساختار چند بعدی معرفی نموده است. ( ترکیبی از قیمت ادراک شده، مزیت و هزینه)  این تعریف دید واقع بینانه تری نسبت به ارزش می دهد. ادراک خرید از ارزش، حاصل از ارتباط موجود میان کیفیت و مزایا که مشتری دریافت می کند در برابر قیمتی که برای آن پرداخت نموده است، می باشد. یا توجه به عدم توافق میان محققان در بیان مفهوم ارزش ادراک شده می توان بیان داشت که ارزش ادراک شده مفهومی پیچیده، چند بعدی، پویا و ذهنی است. (Fernandez & Bonilo, 2007) 

 

 

در ارتباط با تعاریفی که از ارزش ادراک شده بیان شده اشاره به چند نکته مشترک استخراجی از تعاریف لازم است. اولاً ارزش ادراک شده در حوزۀ بازاریابی یک ارزیابی ذهنی و شناختی و احساسی از خرید است. ثانیاً این ارزیابی ذهنی و شناختی فرایندی نسبی است و خروجی های فرآیند مقایسه را در موقعیت مصرف نشان می دهد. ثالثاً مقایسه از دیدگاه مشتری بر سرمایه گذاری مالی به عنوان عامل پرداختی و مزایا و کیفیت به عنوان عامل دریافتی متمرکز است. این دو عامل به عنوان استانداردهای مقایسه که در طول مصرف پویا می باشند در نظر گرفته شده اند. (Oh, 2000) 
 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب  
1-6 مدلهاي نظري (نظريات) موجود در موضوع پژوهش    1
1-7 روش انجام پژوهش    5
1-7-2 متغیرهای تحقیق    5

فصل دوم ادبیات و پیشینه تحقیق ارزش درک شده    8

2-1 مقدمه    9
2-2 برند    10
2-2-1 مفهوم برند    10
2-2-2 مزایای برند    12
2-6 ارزش درک شده    13
2-6-1 ارزش    13

2-6-2 ارزش از دیدگاه مشتری – ارزش درک شده    14

2-6-3 مدلهای ارزش دید مشتری    14
2-6-3-1 مدل مؤلفههای ارزش    15
2-6-3-2 مدل نسبت هزینه – فایده    16
2-6-3-3 مدل وسیله – نتیجه    17
2-6-3-4 مدل ابعاد کلیدی ارزش    18
2-6-4 رویکردهای ارزش درک شده ( فرناندز و بونیلو)    19
2-6-4-1 رویکرد تک بعدی    20
2-6-4-1-1 مطالعات مبتنی بر قیمت (تحقیقات مونرو)    20
2-6-4-1-2 تئوری میز – اند (تحقیقات زیتامل)    21
2-6-4-1-3 سایر تحقیقات    21
2-6-4-2 رویکرد چند بعدی    21
2-6-4-2-1 تئوری میز – اند: سلسله مراتب ارزش مشتری    21
2-6-4-2-2 تئوری ارزش و ارزش شناسی    22
2-6-4-2-3 تئوری مصرف – ارزش    22
2-6-4-2-4 گونه شناسی ارزش هولبروک    22

2-12 پیشینۀ تحقیق ارزش درک شده    24

منابع    36
منابع فارسی    36
منابع انگلیسی    42

 

  • مقایسه نگاه ایمانوئل کانت و علامه جعفری به وجدان اخلاقی

    مقایسه نگاه ایمانوئل کانت و علامه جعفری به وجدان اخلاقی وجدان اخلاقی نگاه ایمانوئل کانت به وجدان اخلاقی نگاه علامه جعفری به وجدان اخلاقی دانلود پایان نامه وجدان اخلاقی مقایسه نگاه ایمانوئل کانت و علامه جعفری به وجدان اخلاقی دانلود…

  • تشریح فرآیند فسفاته کاری فلزات با نگاهی به پوششهای پایه رنگ

    تشریح فرآیند فسفاته کاری فلزات با نگاهی به پوششهای پایه رنگ فسفات کاری رنگ کاری فلزات آماده سازی سطوح فلزی پوشش دهی فسفاته بر روی فلزات فسفات كاری و آماده سازی سطوح فلزی تشریح فرآیند فسفاته کاری فلزات پوششهای پایه…

  • ارزیابی آمادگی الکترونیکی در شهرها در حوزه استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در جامعه

    ارزیابی آمادگی الکترونیکی در شهرها در حوزه استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در جامعه مديريت شهري در ايران پیاده سازی شهر الکترونیک مراحل پیاده سازی شهر الکترونیک اثرات پیاده ‏سازی شهر الکترونیک بر مدیریت شهری امکان سنجی پیاده سازی…

  • نمونه فصل سوم پایان نامه روانشناسی خودکارآمدی جانبازان

    نمونه فصل سوم پایان نامه روانشناسی خودکارآمدی جانبازان کلمات کلیدی : فصل سوم خودکارآمدی فصل سوم پایان نامه خودکارآمدی فصل سوم خودکارآمدی جانبازان فصل سوم پایان نامه خودکارآمدی جانبازان فصل سوم پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی فصل سوم پایان نامه…

  • پروپوزال و طرح تفصیلی پایان نامه بررسی ارزش ویژه برند سبز و عوامل موثر بر آن

    پروپوزال و طرح تفصیلی پایان نامه بررسی ارزش ویژه برند سبز و عوامل موثر بر آن کیفیت درک شده برند ارزش درک شده برند سبز ارزش ویژه برند سبز ابعاد ارزش ویژه برند سبز پروپوزال عوامل موثر بر ارزش ویژه…

  • مقاله ترجمه شده با عنوان رابطه سرعت برشی,درجه حرارت ،روابط کاهندگی و ویسکوزیته در قسمت کم عمق از گوشته

    مقاله ترجمه شده با عنوان رابطه سرعت برشی,درجه حرارت ،روابط کاهندگی و ویسکوزیته در قسمت کم عمق از گوشته مقاله ترجمه شده با عنوان رابطه سرعت برشیدرجه حرارت ،روابط کاهندگی و ویسکوزیته در قسمت کم عمق از گوشته فروشگاه ساز…

  • بررسی گزارشگری مالی و دولتی با تاکید بر گزارشگری مالی شهرداریها

    بررسی گزارشگری مالی و دولتی با تاکید بر گزارشگری مالی شهرداریها حسابداری دولتی نظام گزارشگری مالی گزارشگری مالی در شهرداری ارزیابی عملكردسامانه گزارشگری مالی ارزیابی عملکرد سیستم گزارشگری مالی در شهرداری بررسی گزارشگری مالی و دولتی با تاکید بر گزارشگری…

  • جزوه تاریخ اروپا در قرون وسطی

    جزوه تاریخ اروپا در قرون وسطی کلمات کلیدی : جزوه تاریخ اروپا در قرون وسطی رفتن به سایت اصلی جزوه تاریخ اروپا در قرون وسطی شامل 8 صفحه جامع و کامل بصورت pdf مناسب جمع بندی و مرور سریع جهت…

  • شناسایی و تحلیل رابطه ویژگیهای شغلی و تعهد سازمانی کارکنان بر مبنا مدل ویژگیهای شغلی اولدهام و هاکمن

    شناسایی و تحلیل رابطه ویژگیهای شغلی و تعهد سازمانی کارکنان بر مبنا مدل ویژگیهای شغلی اولدهام و هاکمن عوامل شغلی ویژگیهای شغلی تعهد سازمانی کارکنان رابطه عوامل شغلی با تعهد سازمانی شناسایی رابطه ویژگیهای شغلی و تعهد سازمانی کارکنان مدل…

  • پرسشنامه مدیریت کیفیت فراگیر مقیمی و همکاران 1388 با روایی و پایایی

    پرسشنامه مدیریت کیفیت فراگیر مقیمی و همکاران 1388 با روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه استاندارد tqm پرسشنامه مدیریت کیفیت جامع پرسشنامه مدیریت کیفیت فراگیر دانلود پرسشنامه مدیریت کیفیت جامع پرسشنامه مدیریت کیفیت جامع اسپینوال پرسشنامه مدیریت کیفیت جامع…

  • مقاله ارائه مدلی مناسب جهت مدیریت کیفیت خدمات در سازمان

    مقاله ارائه مدلی مناسب جهت مدیریت کیفیت خدمات در سازمان مدیریت کیفیت جامع مدیریت ارتباط با شهروندان کیفیت خدمات الکترونیک مدیریت کیفیت در سازمانهای دولتی مدیریت کیفیت در سازمانها مدل مناسب کیفیت خدمات ابعاد و مولفه های کیفیت خدمات راهور…

  • پاورپوینت تدوين برنامه تجاري (BUSINESS PLAN)

    پاورپوینت تدوين برنامه تجاري (BUSINESS PLAN) پاورپوینت تدوين برنامه تجاري BUSINESS PLAN ايده تجاري گام اول در طرح تجاري يك برنامه تجاري قابل دفاع ايده تجاري يك مدل كسب و كار چيست؟ اجزاي اصلي برنامه تجاري منطق برنامه بازار تحليل…

  • پاورپوینت کامل کتاب تصمیم گیری در مسائل مالی و سرمایه گذاری ترجمه دکتر تهرانی

    پاورپوینت کامل کتاب تصمیم گیری در مسائل مالی و سرمایه گذاری ترجمه دکتر تهرانی کلمات کلیدی : پاورپوینت کامل کتاب تصمیم گیری در مسائل مالی و سرمایه گذاری ترجمه دکتر تهرانی رفتن به سایت اصلی پاورپوینت کامل کتاب تصمیم گیری…

  • بررسی سیستمهای انژکتوری خودروهای داخلی

    بررسی سیستمهای انژکتوری خودروهای داخلی انژکتورها سیستمهای انژکتوری تولیدات کارخانه ایران خودرو و سایپا سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل fileina فروشگاه ساز فایل فروشگاه فایل خرید مقاله و تحقیق مکانیک رفتن…

  • فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری هوش اجتماعی 64 صفحه

    فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری هوش اجتماعی 64 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه هوش اجتماعی مبانی نظری هوش اجتماعی پیشینه تحقیق هوش اجتماعی پیشینه داخلی هوش اجتماعی پیشینه خارجی هوش اجتماعی پیشینه پژوهش هوش اجتماعی پیشینه…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تمرکز مالکیت 69 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق تمرکز مالکیت 69 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه تمرکز مالکیت مبانی نظری تمرکز مالکیت پیشینه تحقیق تمرکز مالکیت پیشینه داخلی تمرکز مالکیت پیشینه خارجی تمرکز مالکیت پیشینه پژوهش تمرکز مالکیت پیشینه نظری…

  • بررسی انواع متفاوت شبکه های عصبی و کاربرد هر یک از آنها

    بررسی انواع متفاوت شبکه های عصبی و کاربرد هر یک از آنها شبکه عصبی شبکه عصبی مصنوعی الگوریتمهای ژنتیک در تجارت رفتار آشوبگونه مدل شبکه عصبی شبکه های عصبی مصنوعی شبکه های عصبی آشوبگونه رفتار آشوبگونه مدل شبکه عصبی و…

  • پاورپوینت اخلاق حرفه ای، اصول و ویژگیهای آن

    پاورپوینت اخلاق حرفه ای، اصول و ویژگیهای آن پاورپوینت اخلاق حرفه ای، اصول و ویژگیهای آن اخلاق حرفه ای، اصول و ویژگیهای آن پاورپوینت اخلاق حرفه ای اخلاق سازمانی ظهور انقلاب گونه اخلاق در کنار سازمان چهار اصل راهبردی مسئولیتهای…

  • بررسی روند توسعه شهر ری (منطقه 20 شهر تهران)

    بررسی روند توسعه شهر ری (منطقه 20 شهر تهران) دانلود پایان نامه توسعه شهری بررسی روند توسعه شهر ری ویژگیهای كالبدی شهر ری عوامل طبیعی موثر در توسعه شهر ری دانلود پایان نامه توسعه شهری در شهرری شناخت الگوی توسعه…

  • مقاله ترجمه شده رشته صنایع غذایی با عنوان بهینه سازی پارامترهای فراوری شکلات در اسیاب گلوله ای

    مقاله ترجمه شده رشته صنایع غذایی با عنوان بهینه سازی پارامترهای فراوری شکلات در اسیاب گلوله ای شکلات طراحی تجربی فراوری آسیاب میله ای بهینه سازی،تابع مطلوب همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروشگاه ساز فایل مقاله ترجمه شده…

  • مبانی نظری ارزیابی علل تاثیرگذار بر ارزش ویژه برند مقصد گردشگری

    مبانی نظری ارزیابی علل تاثیرگذار بر ارزش ویژه برند مقصد گردشگری ارزش ویژه برند عوامل مؤثر بر ارزش ویژه برند ارزش ویژه برند مقصد گردشگری عوامل مؤثر بر ارزش ویژه برند مقصد گردشگری رویکردهای سنجش ارزش ویژه برند مقصد گردشگری…

  • مقاله کامل در مورد لیزر و کاربرد آن در صنعت

    مقاله کامل در مورد لیزر و کاربرد آن در صنعت دانلود مقاله لیزر كاربرد لیزر در صنعت اساس كار لیزر برش مواد با اشعه لیزر ماشینكاری با لیزر لیزر و کاربرد آن در صنعت رفتن به سایت اصلی مقاله کامل…

  • پرسشنامه استاندارد سنجش اعتماد اجتماعی صفاری نیا و شریف

    پرسشنامه استاندارد سنجش اعتماد اجتماعی صفاری نیا و شریف پرسشنامه استاندارد اعتماد اجتماعی دانلود پرسشنامه استاندارد اعتماد اجتماعی پرسشنامه اعتماد اجتماعی دانلود پرسشنامه اعتماد اجتماعی رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه استاندارد سنجش اعتماد اجتماعی صفاری نیا و…

  • بررسی مدت زمان با میزان رضایت زناشویی

    بررسی مدت زمان با میزان رضایت زناشویی زندگی زناشویی دانلود پایان نامه رضایت زناشویی دانلود پایان نامه سازگاری در زندگی زناشویی شناسایی عوامل سازگاری در زندگی زناشویی بررسی مدت زمان با میزان رضایت زناشویی بررسی و شناخت عوامل منجر به…

  • پاورپوینت طرح خريد و فروش اينترنتی

    پاورپوینت طرح خريد و فروش اينترنتی دانلود رایگان پاورپوینت طرح خريد و فروش اينترنتی پاورپوینت طرح خريد و فروش اينترنتی طرح خريد و فروش اينترنتی تجارت الكترونيكي جايگاه تجارت الكترونيك مدلهاي تجارت الكترونيك ويژگي هاي تجارت الكترونيكي مراحل خريد كالا…

  • دانلودکارآموزی - شركت سهامي مخابرات 20 ص

    دانلودکارآموزی - شركت سهامي مخابرات 20 ص کلمات کلیدی : دانلودکارآموزی - شركت سهامي مخابرات 20 ص رفتن به سایت اصلی نام فایل : کارآموزی - شركت سهامي مخابرات 20 ص فرمت : .doc تعداد صفحه/اسلاید : 21 حجم :…

  • بررسی تئوریها و نظریه ها در رهبری و رضایت شغلی

    بررسی تئوریها و نظریه ها در رهبری و رضایت شغلی تئوریهای رضایت شغلی نظریه های رضایت شغلی تئوریها و نظریه ها در رضایت شغلی تئوریهای رهبری نظریه های رهبری تئوریها و نظریه ها در رهبری تئوریها و نظریه ها در…

  • ارزیابی و آنالیز برنامه ریزی کاربری اراضی در شهر تهران

    ارزیابی و آنالیز برنامه ریزی کاربری اراضی در شهر تهران برنامه ریزی شهری تغییرات کاربری اراضی شهری برنامه ریزی کاربری اراضی شهری ارزیابی و آنالیز برنامه ریزی کاربری اراضی در شهر تهران بررسی و نحوه توزیع تغییرات کاربری اراضی منطقه…

  • مقاله کامل فرکانس

    مقاله کامل فرکانس رادیوآماتور frequency فرکانس طیف الکترومغناطیسی اسکنرها یا دستگاههای بی سیم مدولاسیون مقاله کامل فرکانس دانلود مقاله کامل فرکانس رفتن به سایت اصلی مقاله کامل فرکانس         بَسامَد، تَواتُر یا فرکانس ( frequency) به اندازه‌گیری تعداد دفعاتی گویند که یک…

  • فرصتهای خصوصی سازی در صنعت آب و برق و مشکلات پیش رو

    فرصتهای خصوصی سازی در صنعت آب و برق و مشکلات پیش رو خصوصی سازی مشکلات خصوصی سازی در صنعت آب و برق فرصتهای خصوصی سازی در صنعت آب و برق خصوصی سازی در صنعت آب و برق دانلود مقالات رشته…