پروپوزال ارزیابی عملکرد و رتبه بندی شعب شرکت های بیمه

پروپوزال ارزیابی عملکرد و رتبه بندی شعب شرکت های بیمه

پروپوزال ارزیابی عملکرد
پروپوزال ارزیابی عملکرد مالی
پایان نامه ارزیابی عملکرد سازمان
پایان نامه ارزیابی عملکرد به روش topsis
پروپوزال ارزیابی عملکرد شرکت های بیمه
شاخص های ارزیابی عملکرد سازمان ها
ارزیابی عملکرد با استفاده از کارت امتیازی متوازن
ارزیابی عملکرد و رتبه بندی شعب شرکت های بیمه

رفتن به سایت اصلی

دانلود پروپوزال پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مديريت بازرگانیارزیابی عملکرد و رتبه بندی شعب شرکت های بیمه

 

 

چکیده:
با توجه به تأثیر بسیار بالای صنعت بیمه بر رشد و توسعه اقتصادی کشورها، ارزیابی عملکرد در شرکت های بیمه ای از اهمیّت بسیار بالایی برخوردار می باشد و از آنجائیکه شرکت های بیمه از لحاظ ساختاری و نوع فعالیت بسیار گسترده می باشند لذا نیاز به کنترل و ارزیابی عملکرد در آنها مضاعف می گردد. از این رو ارزیابی عملکرد شعب شرکت های بیمه با بررسی کیفیت و چگونگی عملکرد و مقایسه آن ها گامی برای بهبود مستمر عملکرد شعب می باشد. امروزه مسأله اساسی جهت ارزیابی عملکرد شرکت های بیمه و یا مؤسساتی که دارای بخش های متعدد و شعب فراوان می باشند، این است که تاکنون روش ارزیابی عملکرد جامع، قابل اعتماد و انعطاف پذیر در این خصوص ارائه نگردیده است؛ لذا این پژوهش بر آن است که با الهام گرفتن از مدل کارت امتیازی متوازن مدلی را برای ارزیابی عملکرد شعب شرکت های بیمه طراحی کرده و سپس به رتبه بندی شعب شرکت های بیمه بپردازد. 

 

 

بدین منظور از طریق مطالعه اسنادی و مصاحبه با خبرگان، کارشناسان و مدیران صنعت بیمه، مؤثرترین شاخص های عملکردی شناسایی و به طور کلی در قالب یازده معیار و 48 شاخص در چهار حوزه مالی، مشتری، فرآیندهای داخلی و رشد و یادگیری طبقه بندی گردیده است. سپس از طریق پرسشنامه و نظرسنجی از خبرگان و نیز استفاده از آزمون های آماری به کمک نرم افزار SPSS به آزمون فرضیات تحقیق پرداخته شد. نتایج حاکی از آن بود که مدل کارت امتیازی متوازن و هر یک از ابعاد چهارگانه مدل در ارزیابی شعب بیمه کارآفرین از اهمیّت معناداری برخوردار می باشد و با استفاده از آزمون فریدمن مشخص گردید که ابعاد مدل کارت امتیازی متوازن در صنعت بیمه از اهمیّت یکسانی برخوردار می باشند. در نهایت نیز با استفاده از تکنیک TOPSIS به رتبه بندی شعب بیمه کارآفرین در شهرستان های کاشان، همدان و اصفهان در سال های 1389 و 1390 پرداخته شد.

 

 

 

واژگان کلیدی:
رتبه بندی
تکنیک TOPSIS
ارزیابی عملکرد
کارت امتیازی متوازن
شعب شرکت های بیمه

 

 

 

مقدمه :
سازمان های امروزی با افزایش روزافزون رقابت به علّت جهانی شدن تجارت، انفجار تکنولوژی و دانش سازمانی، خلق دانش و توانایی نوآوری با چالش های عدیده ای از جمله؛ منابع مالی محدود و در حال اتمام، افزایش انتظارات مشتریان و فشار برای شفافیت و پاسخگویی بیشتر، افزایش وظایف و فعالیت ها و هجوم راه حل های مدیریتی متفاوت برای بهبود وضعیت سازمان مواجه هستند. در چنین فضایی ارزیابی عملکرد بسیار پیچیده و دشوار می باشد. از این رو یکی از دغدغه های اساسی سازمان های امروزی دست یابی به شیوه ارزیابی عملکرد جامع، قابل اعتماد و انعطاف پذیر می باشد (طبری، 1387، ص 12). 

 

 

با ظهور عصر اطلاعات، ارزیابی عملکرد سازمان ها تنها با به کارگیری معیارهای مالی گذشته امکان پذیر نمی باشد و سازمان ها نیازمند ارزیابی در کلیه ابعاد مالی و غیرمالی خود می باشند. لذا ایجاد تحول در سیستم ارزیابی و بهره گیری از روش های ارزیابی عملکرد نوین اجتناب ناپذیر می باشد (صفری و مداح، 1382، ص 25).تاکنون ابزارهای مختلفی جهت پوشش به این خلأ ارائه شده است که مشهورترین آنها ابزاری با نام کارت امتیازی متوازن (BSC)  می باشد. روش ارزیابی عملکرد متوازن به عنوان یک سیستم ارزیابی عملکرد، علاوه بر ارزیابی مالی که متکی بر مقیاس های حسابداری سنتی می باشد، عملکرد سازمان را از کلیه ابعاد اعم از مالی و غیر مالی مورد ارزیابی قرار می دهد.

 

 

صنعت بیمه  از جمله صنایعی است که در اقتصاد جدید و تجارت داخلی و خارجی و نقش اساسی که در تولید ناخالص داخلی ایفا می کند، از اعتبار و اهمیّت بالایی برخوردار است. ارزیابی عملکرد شرکت های بیمه علاوه بر مشخص کردن جایگاه کلی بنگاه در صنعت و بازار و آگاهی دادن به ذینفعان، باعث افزایش رقابت و پویایی صنعت و توسعه جامعه می گردد (حاجیانی، 1389، ص 77).شیوه های ارزیابی عملکرد در صنعت بیمه شامل شیوه های مورد استفاده از سوی شرکت های بیمه در داخل سازمان جهت ارزیابی واحدها، شعب و نمایندگی های شرکت و شیوه هایی که از سوی عوامل بیرون سازمان اعمال می شود، می باشد. 

 

 

ارزیابی عملکرد شعب شرکت های بیمه با بررسی کیفیت و چگونگی عملکرد و مقاسیه آن ها گامی برای بهبود مستمر عملکرد این شعب می باشد، لذا تحقیق حاضر بر آن است که جهت ارزیابی عملکرد و رتبه بندی شعب شرکت های بیمه بر اساس عملکردشان به ارزیابی آنها بپردازد. بدین خاطر، جهت ارزیابی عملکرد شعب شرکت های بیمه پس از بررسی مدل های متنوع ارزیابی عملکرد، مدل ارزیابی عملکرد متوازن، به عنوان چارچوب تحقیق در نظر گرفته شد. در شروع کار تحقیق، شاخص های کلیدی عملکرد شناسایی و به تأیید نهایی از نظر مدیران، کارشناسان و خبرگان صنعت بیمه رسانده شدند و بعد از آن اطلاعات مربوط به هر یک از شاخص ها جمع آوری گردید.

 

 

 

 در ادامه با استفاده از نظرات خبرگان  و کارشناسان از طریق وزن دهی به شاخص ها، درجه اهمیّت و اولویت هر یک از آنها تعیین و مدل پیشنهادی و کاربردی در راستای وصول به شاخص های مناسب برای رتبه بندی شعب شرکت های بیمه  ارائه گردید. در پایان جهت رتبه بندی شعب شرکت های بیمه از تکنیک TOPSIS استفاده گردید. بنابراین فرآیند کلی تحقیق حاضر از 3 مرحلة مرور ادبیات، جمع آوری اطلاعات و تجزیه و تحلیل اطلاعات تشکیل شده است که شامل؛ تعریف مسأله، بررسی مدل های ارزیابی عملکرد و انتخاب مدل ارزیابی عملکرد متوازن، استخراج شاخص های عملکردی، تأیید نهایی شاخص ها و جمع آوری اطلاعات، تعیین درجه اهمیّت معیارها و شاخص های عملکردی (اولویت بندی شاخص ها)، طراحی مدل مناسب ارزیابی عملکرد، در نهایت رتبه بندی شعب شرکت های بیمه ای (اجرای مدل) می باشد. لازم به ذکر است که مدل پیشنهادی با الهام گرفتن از مدل ارزیابی عملکرد متوازن، 48 شاخص در قالب 11 معیار  به تفکیک هر جنبه ارائه شده است. 

 

 

 

 

فهرست مطالب
چکیده.1
فصل اوّل: کلیات تحقیق
1-1-    مقدمه.3
1-2-    تعریف مسأله.6
1-3-    ضرورت تحقیق.8
1-4-    سؤالات تحقیق9
1-5-    فرضیات تحقیق.10
1-6-    اهداف تحقیق.10
1-7-    استفاده کنندگان از نتایج تحقیق11
1-8-    روش تحقیق.12
1-9-    قلمرو تحقیق12
1-9-1- قلمرو موضوعی12
1-9-2- قلمرو مکانی13
1-9-3- قلمرو زمانی13
1-10-    روش تجزیه و تحلیل داده ها 13
1-11-    محدودیت های تحقیق14
1-12-    سوابق موضوع14
1-13-    شرح واژگان كليدي16

3-1- مقدمه156
3-2- روش شناسی تحقیق.157
3-3- جامعه آماری159
3-4- نمونه و روش نمونه گیری159
3-5- ابزار تحقیق161
3-6- روایی و پایایی ابزار اندازه گیری.162
3-6-1- روايي ابزار اندازه گيري.162
3-6-2- پايايي (قابليت اعتماد) ابزار اندازه گيري.163
3-7- تکنیک های تجزیه و تحلیل داده ها165
3-7-1- تکنیک رتبه بندی TOPSIS166
3-7-2- مراحل TOPSIS167

منابع
 

 

 

  • شناسایی عوامل و عناصر موثر در ایجاد فرسودگی شغلی و نحوه پشگیری از آن

    شناسایی عوامل و عناصر موثر در ایجاد فرسودگی شغلی و نحوه پشگیری از آن کلمات کلیدی : تعریف فرسودگی شغلی ابعاد فرسودگی شغلی دلایل فرسودگی شغلی پایان نامه فرسودگی شغلی تحقیق در مورد فرسودگی شغلی از خود بیگانگی و فرسودگی…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش شیوه های فرزندپروری

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش شیوه های فرزندپروری مبانی نظری شیوه های فرزندپروری دانلود مبانی نظری شیوه های فرزندپروری پیشینه تحقیق شیوه های فرزندپروری ادبیات نظری شیوه های فرزندپروری فصل دوم پایان نامه شیوه های فرزندپروری مبانی نظری و پیشینه…

  • تعیین دادگاه صالح برای اعمال نظارت قضایی در تابعیت رای داوری

    تعیین دادگاه صالح برای اعمال نظارت قضایی در تابعیت رای داوری تابعیت در داوری تعیین تابعیت در داوری تعارض در تابعیت رای داوری اهمیت تعیین تابعیت در داوری نظارت قضایی در تابعیت رای داوری پایان نامه تابعیت در داوری دادگاه…

  • قواعد بین المللی حقوق کار بیگانگان

    قواعد بین المللی حقوق کار بیگانگان حقوق کار قانون کار در ایران قواعد بین المللی حقوق کار بیگانگان دانلود مقالات رشته حقوق دانلود مقالات حقوقی حقوق کار اتباع در اسناد بین المللی رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله رشته حقوق…

  • شیوه های پولی جبران خسارت در کنوانسیون بین المللی کالا

    شیوه های پولی جبران خسارت در کنوانسیون بین المللی کالا جبران خسارت در حقوق بین الملل روشهای جبران خسارت در بیع بین الملل جبران خسارت در کنوانسیون بیع بین المللی کالا شیوه های جبران خسارت در کنوانسیون بین المللی کالا…

  • ارزیابی کاربرد خشونت و دیدگاه اسلام در مورد خشونتهای مجاز و غیرمجاز

    ارزیابی کاربرد خشونت و دیدگاه اسلام در مورد خشونتهای مجاز و غیرمجاز خشونتهای مجاز خشونتهای غیرمجاز خشونت اجتماعی مبانی نظری خشونت ارزیابی کاربرد خشونت دیدگاه اسلام در مورد خشونتهای مجاز دیدگاه اسلام در مورد خشونتهای غیرمجاز رفتن به سایت اصلی…

  • پاورپوینت (اسلاید) نظام 5S

    پاورپوینت (اسلاید) نظام 5S کلمات کلیدی : پاورپوینت نظام 5S نظام 5S بررسی نظام 5S تحقیق نظام 5S مقاله نظام 5S تحلیل نظام 5S آشنتایی با نظام 5S چرا 5S 5Sپيشنيازيبراي هر برنامه بهبود پنج واژه 5S ساماندهي (سازماندهي ،…

  • پاورپوینت مدلهاي رشد اقتصادی

    پاورپوینت مدلهاي رشد اقتصادی کلمات کلیدی : پاورپوینت مدلهاي رشد اقتصادی مدلهاي رشد اقتصادی تحقیق مدلهاي رشد اقتصادی مقاله مدلهاي رشد اقتصادی بررسی مدلهاي رشد اقتصادی تقسیم بندی مدلهای رشد نظريه رشد اقتصادي هارود- دومار مدل رشد سولو مدل رشد…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق صندوق های مشترک سرمایه گذاری

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق صندوق های مشترک سرمایه گذاری مبانی نظری صندوق های مشترک سرمایه گذاری دانلود مبانی نظری صندوق های مشترک سرمایه گذاری پیشینه تحقیق صندوق های مشترک سرمایه گذاری ادبیات نظری صندوق های مشترک سرمایه گذاری فصل…

  • بررسی میزان رعایت"حریم بیماران" توسط تیم درمان و ارتباط آن با رضایت مندی بیماران در بخش اورژانس بیمارستان منتخب دانشگاه علوم پزشکی تهران 1386

    بررسی میزان رعایت"حریم بیماران" توسط تیم درمان و ارتباط آن با رضایت مندی بیماران در بخش اورژانس بیمارستان منتخب دانشگاه علوم پزشکی تهران 1386 حریم بیمار رضایت مندی تیم درمان بخش اورژانس رعایت حریم بیماران توسط تیم درمان خرید مقالات…

  • گزارش کار آموزی با عنوان شرکت ایران خودرو، تحول سیستم های گیت های گازسوز

    گزارش کار آموزی با عنوان شرکت ایران خودرو، تحول سیستم های گیت های گازسوز کاربا دستگاه دیاگ عیب یابی برق وموتور دانلود گزارش کار آموزی با عنوان شرکت ایران خودرو، تحول سیستم های گیت های گازسوز دانلود گزارش کار آموزی…

  • ویژگی و مضامین شعر اندلسی

    ویژگی و مضامین شعر اندلسی شعراندلسی مراحل شعر اندلسی مضامین شعری در اندلس ویژگیهای شعر اندلسی ویژگی و مضامین شعر اندلسی دانلود مقاله کارشناسی ارشد ادبیات دانلود مقاله ارشد ادبیات رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله کارشناسی ارشد رشته ادبیات…

  • عوامل داخلی و خارجی تغییر کابینه و انتصاب آموزگار

    عوامل داخلی و خارجی تغییر کابینه و انتصاب آموزگار عملکرد دولت هویدا علل انتصاب آموزگار رفتن به سایت اصلی دانلود پایان نامه رشته علوم سیاسی عوامل داخلی و خارجی تغییر کابینه و انتصاب آموزگار       چکیده: در این…

  • پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 6 (گزارش عملکرد مالی)

    پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 6 (گزارش عملکرد مالی) دانلود رایگان پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 6 (گزارش عملکرد مالی) پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 6 (گزارش عملکرد مالی) پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 6 دانلود پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره شش دانلود رایگان پاورپوینت…

  • ابعاد و اقسام رشد و فرق آن با عدم رشد در موارد مشابه

    ابعاد و اقسام رشد و فرق آن با عدم رشد در موارد مشابه کلمات کلیدی : مفهوم رشد در قرآن مفهوم رشد در فقه عامه مفهوم رشد در فقه اماميه  ابعاد و اقسام رشد  دليل شرط بودن رشد در نکاح…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق پاداش در سازمان

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق پاداش در سازمان مبانی نظری پاداش در سازمان مبانی نظری پرداخت پاداش در سازمان مبانی نظری روشهای پرداخت پاداش در سازمان مبانی نظری مبانی نظری شیوه پرداخت پاداش مبانی نظری شیوه پرداخت پاداش در سازمان…

  • پرسشنامه تعیین ارتباط بین عوامل بازاریابی داخلی و کیفیت خدمات

    پرسشنامه تعیین ارتباط بین عوامل بازاریابی داخلی و کیفیت خدمات پرسشنامه بازاریابی داخلی پرسشنامه کیفیت خدمات پرسشنامه عوامل بازاریابی داخلی پرسشنامه رابطه عوامل بازاریابی داخلی و کیفیت خدمات رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه تعیین ارتباط بین عوامل بازاریابی داخلی و کیفیت…

  • تحقق مسئولیت مدنی و ایجاد الزام به جبران خسارت

    تحقق مسئولیت مدنی و ایجاد الزام به جبران خسارت مسئولیت فعل زیانبار رابطه سببیت احراز رابطة سببیت بین ضرر و فعل زیانبار ضرر و فعل زیانبار دانلود پایان نامه کارشناسی رشته حقوق تحقق مسوولیت مدنی و ایجاد الزام به جبران…

  • بررسی تاثیرگذاری شبکه های اجتماعی اینترنتی بر روی مشارکت سیاسی دانشجویان

    بررسی تاثیرگذاری شبکه های اجتماعی اینترنتی بر روی مشارکت سیاسی دانشجویان کلمات کلیدی : عوامل موثر بر مشارکت سیاسی مردم شبکه های اجتماعی اینترنتی در ایران تعریف شبکه های اجتماعی اینترنتی تاثير شبکه هاي اجتماعی بر انتخابات ایران تاثیر شبکه…

  • ایجاد ساختاری برای ارزیابی عملکرد HSE پیمانکاران در پروژه های عمرانی

    ایجاد ساختاری برای ارزیابی عملکرد HSE پیمانکاران در پروژه های عمرانی شاخص های ارزیابی عملکرد hse  ارزیابی عملکرد HSE پیمانکاران شاخص های اندازه گیری عملکرد سیستم مدیریت hse شاخص های عملکردی hse مدیریت hse پیمانکاران در پروژه های عمرانی شاخص…

  • بررسی مجازاتهای بازدارنده در قانون جدید

    بررسی مجازاتهای بازدارنده در قانون جدید پایان نامه مجازات های بازدارنده تعزیر در قانون مجازات اسلامی ضرورت مجازات های بازدارنده مجازاتهای بازدارنده در قانون جدید تعزیرات قانون مجازات اسلامی 1392 تحول تعزیر در قانون مجازات اسلامی 1392 تفاوت های تعزیرات…

  • فرهنگ و تمدن ایران باستان و مشخصات هنر و معماری ایرانی در آن

    فرهنگ و تمدن ایران باستان و مشخصات هنر و معماری ایرانی در آن معماری ایرانی مشخصات هنر ایرانی درآمیختگی هنر ایرانی فرهنگ و تمدن ایران باستان فرهنگ و تمدن ایران باستان و مشخصات هنر و معماری ایرانی در آن دانلود…

  • ارزیابی میزان مهارت مدیریت زمان در افراد 12 تا 30 ساله و ارائه راهکارهایی برای تقویت آن

    ارزیابی میزان مهارت مدیریت زمان در افراد 12 تا 30 ساله و ارائه راهکارهایی برای تقویت آن پایان نامه مدیریت زمان پایان نامه مهارت مدیریت زمان مهارت مدیریت زمان جوانان مهارت مدیریت زمان نوجوانان میزان مهارت مدیریت زمان در جوانان…

  • تاثیر مدیریت سرمایه در گردش بر سودآوری

    تاثیر مدیریت سرمایه در گردش بر سودآوری مدیریت سرمایه در گردش روش‌های مدیریت سرمایه در گردش شیوه‌های تاثیر گذاری مدیریت سرمایه در گردش ارتباط مدیریت سرمایه در گردش با عملکرد مالی مقاله مدیریت سرمایه در گردش مقاله مدیریت سرمایه در…

  • پروپوزال بررسی فقهی و حقوقی تلقیح مصنوعی و وضعیت اهدا تخمک و اجاره رحم در حقوق

    پروپوزال بررسی فقهی و حقوقی تلقیح مصنوعی و وضعیت اهدا تخمک و اجاره رحم در حقوق پروپوزال تلقیح مصنوعی پروپوزال اجاره رحم بررسی فقهی تلقیح مصنوعی بررسی حقوقی تلقیح مصنوعی تلقیح مصنوعی در فقه امامیه وضعیت حقوقی اهدا تخمک وضعیت…

  • دانلود پرسشنامه هوش معنوی بدیع و همکاران

    دانلود پرسشنامه هوش معنوی بدیع و همکاران کلمات کلیدی : پرسشنامه در مورد هوش معنوی پرسشنامه هوش معنوی علی بدیع پرسشنامه هوش معنوی نوجوانان پرسشنامه هوش معنوی 42 سوالی پرسشنامه استاندارد هوش معنوی روایی و پایایی پرسشنامه هوش معنوی پرسشنامه…

  • طراحی دیوار برشی

    طراحی دیوار برشی دیوار برشی برنامه ETABS دانلود مقاله طراحی دیوار برشی دانلود مقاله طراحی دیوار برشی دانلود مقالات رشته عمران دانلود مقالات مهندسی عمران دانلود مقالات عمران رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله طراحی دیوار برشی    مقدمه: یکی…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش زیرساخت های پیاده سازی مدیریت دانش

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش زیرساخت های پیاده سازی مدیریت دانش مبانی نظری زیرساختهای مدیریت دانش پیشینه زیرساختهای مدیریت دانش دانلود مبانی نظری زیرساختهای مدیریت دانش پیشینه تحقیق زیرساختهای مدیریت دانش ادبیات نظری زیرساختهای مدیریت دانش فصل دوم پایان نامه…

  • پاورپوینت فصل هشتم کتاب سیستم های اطلاعاتی حسابداری مرادی و بیات

    پاورپوینت فصل هشتم کتاب سیستم های اطلاعاتی حسابداری مرادی و بیات پاورپوینت فصل هشتم کتاب سیستم های اطلاعاتی حسابداری تألیف دکتر مهدی مرادی و نعیمه بیات با عنوان کنترل در سیستم های اطلاعاتی رایانه ای امنیت اطلاعات پاورپوینت کنترل در…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رابطه فرهنگ سازمانی و مدیریت مشارکتی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق رابطه فرهنگ سازمانی و مدیریت مشارکتی مبانی نظری فرهنگ سازمانی دانلود مبانی نظری فرهنگ سازمانی پیشینه تحقیق فرهنگ سازمانی مبانی نظری مدیریت مشارکتی دانلود مبانی نظری مدیریت مشارکتی پیشینه تحقیق مدیریت مشارکتی رفتن به سایت…