مدیریت سیستمهای پاداش و عوامل اثرگذاری بر خط مشی های مدیریت پاداش در سازمان و رابطه آن با مفاهیم مختلف

مدیریت سیستمهای پاداش و عوامل اثرگذاری بر خط مشی های مدیریت پاداش در سازمان و رابطه آن با مفاهیم مختلف

رابطه پاداش و انگیزش
مبانی اعطای پاداش
مدیریت سیستمهای پاداش
ویژگیهای سیستم پاداش
جایگاه نظام پاداش در مدیریت منابع انسانی
روشهای متداول پرداخت پاداش به مدیران
ارتباط سیستم ارزیابی عملکرد با پاداش
چارچوبی برای مدیریت پاداش برپایه ملاک EBRM
عوامل اثرگذار بر خط مشی های مدیریت پاداش

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه رشته مدیریت

مدیریت سیستمهای پاداش و عوامل اثرگذاری بر خط مشی های مدیریت پاداش در سازمان و رابطه آن با مفاهیم مختلف

 

 

 

 

 

هدف از این پایان نامه بررسی مدیریت سیستمهای پاداش و عوامل اثرگذاری بر خط مشی های مدیریت پاداش در سازمان و رابطه آن با مفاهیم مختلف بصورت کامل و جامع و با منابع جدید می باشد

 

 

 

مقدمه
در بررسی موضوع پاداش و قبل از ورود به جزئیات بحث، تأمل بر این نکته می تواند راهگشا باشد که اصولاً نقش پاداش در تقویت یا تضعیف انگیزه افراد چگونه است؟ و هدف از تعریف پاداش به عنوان بخشی از نظام جبران خدمت افراد چیست؟ و این بخش کدام قسم از نیازهای آنها را برآورده می کند؟همچنین بایستی سازگاری پاداش با اهداف مدیریت منابع انسانی، شرایط تشویق و ملاکهای اعطای پاداش، انواع پاداش، رابطه ارزیابی عملکرد با پاداش و ویژگیهای یک سامانه پاداش مؤثر و مطلوب و نیز اثرات تمایز قائل شدن میان پاداش و سایر ابزارهای جبران خدمت از جنبه های مدیریتی و روانشناختی را بررسی کنیم.

 

 

 اهداف مدیریت منابع انسانی به طور خلاصه اهداف مدیریت منابع انسانی را در 4 بخش؛ هدفهای اجتماعی، هدفهای سازمانی، هدفهای عملیاتی و هدفهای فردی می توان برشمرد.

 هدفهای اجتماعی: عبارتست از داشتن مسئولیت اخلاقی و اجتماعی در برابر نیازها و چالشهای جامعه تا آثار منفی چنین نیازهایی را به حداقل برساند.

 هدفهای سازمانی: عبارت اسـت از درک این نکتـه که مدیریـت منابع انـسانی به منظور تشریک  
مساعی در اثر بخشی سازمانی به وجود می آید. این واحد به خودی خود یک هدف نیست بلکه واحدی است که به منظور ارائه خدمات به بقیه سازمان بوجود می آید. 

 هدفهای عملیاتی : عبارت است از حفظ و نگهداری مشارکت واحد مدیریت منابع انسانی در سطحی که متناسب با نیازهای سازمان باشد. 

 هدفهای فردی: عبارت است از کمک به کارکنان در دستیابی به هدفهای شخصی خود تا آنجا که این هدفها، مشارکت آنها را نسبت به سازمان تشدید کند. اگر قرار است که کارکنان، حفظ و نگهداری و برانگیخته شوند باید هدفهای شخصی آنها برآورده شود. درغیر این صورت ممکن است عملکرد و رضایت کارکنان کاهش یابد و آنان سازمان را ترک کنند. (جزنی، 1375؛22)

 

 

 

جایگاه نظام پاداش در مدیریت منابع انسانی بسیاری از صاحبنظران علوم اداری و مدیریت بر این باورند که نخستین و نهایی ترین هدف افراد از پذیرش شغل برخورداری مادی و دریافت حقوق و دستمزد است. از طرفی اگر منابع انسانی را برجسته ترین ابزار دستیابی به هدفهای مدیریت بدانیم به سهولت در می یابیم که امر پرداخت حقوق و دستمزد جایگاهی بس حساس در قلمرو مدیریت دارد. شمار فراوانی از اعتصابات کارگری و حتی کارمندی، کم کاریها، عدم انگیزش و نارضایتی های شغلی، موارد ترک خدمت و …. زاییده بی توجهی به انگیزه های مادی و نابرابریهای پرداخت، کمبود مقررات و روشهای منظم، منطقی و منصفانه حقوق و دستمزد و پاداش است.( بووی، 1378؛ 18)

 

یکی از مهمترین وظایف مدیران منابع انسانی طراحی و اجرای سیستمهای پاداش و جبران خدمات است. منظور از واژه جبران خدمات اشاره به تمام پاداشهای درونی و بیرونی سازمان است که کارکنان درمقابل همکاری با سازمان دریافت می دارند. طراحی سیستمهای پرداخت به منظور دستیابی به چند هدف است که مهمترین آنها عبارتست از ارائه حقوق و پاداش منصفانه و مناسب به تمام کارکنان. علاوه بر این ضمن ایجاد درآمد برای کارکنان باید شرایطی فراهم آورد تا سازمان به طور رقابتی در بازار فعالیت کند. مقوله اخیر حائز اهمیت است بخصوص با توجه به این حقیقت که بسیاری از سازمانها بیش از 50 درصد هزینه شان مستقیماً اختصاص به حقوق و مزایای کارکنان دارد. 
مدیریت جبران خدمت، سازمان را یاری می دهد که منابع کار آمد را کشف و نگهداری نمایند. بدون یک سیستم پرداخت مناسب کارکنان فعلی احتمالاً سازمان را ترک خواهند کرد. آثار منفی یک سیستم پرداخت را که موجب نارضایتی در سازمان می شود می توان به شکل زیر ترسیم نمود. (جزنی، 1375؛217-218).

 

 

 

ارتباط سیستم ارزیابی عملکرد با پاداش منظور از ارزیابی عملکرد فرآیندی است که به وسیله آن کارِ کارکنان در فواصلی معین و به طور رسمی مورد بررسی و سنجش قرار می گیرد. شناخت کارکنان قوی و اعطای پاداش به آنها و از این طریق ایجاد انگیزه برای بهبود عملکرد آنان و سایر کارکنان، از جمله علل اصلی ارزیابی عملکرد است.(سعادت،1385؛214)پیش از این ضمن بحث درباره پاداش های برونی، مدیر را مسؤول تخصیص پاداش های برونی (مانند حقوق و مزایا، ترفیع و تمجید شفاهی از کارمندان) قلمداد کردیم. بنابراین یک مدیر باید مهارت ارزیابی عملکرد و برقراری نظام ارزشی پاداش های کاری و اعطای آنها به کارمندان ذیصلاح را دارا باشد. (شرمرهورن و همکاران،1378؛135)می توان با استفاده از ارزیابی های عملکرد، پایه یا مبنایی برای تخصیص پاداش تعیین کرد. تصمیم گیری درباره اینکه کدام یک از افراد، شایسته چه مقدار افزایش حقوق است، براساس ارزیابی عملکردها مشخص می شود. (رابینز،1384؛347)

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
2-1- مقدمه    6
2-2- اهداف مدیریت منابع انسانی    6
2-2-1- هدفهای اجتماعی    6
2-2-2- هدفهای سازمانی    7
2-2-3- هدفهای عملیاتی    7
2-2-4- هدفهای فردی    7
2-3- جایگاه نظام پاداش در مدیریت منابع انسانی    7
2-4- رابطه پاداش و انگیزش    9
2-5- تعريف انگيزش    11
2-6- نشانه‌هاي انگيزش    12
2-7- نظريات انگيزشي    12
2-7-1- نظريه‌هاي محتوايي    13
2-7-2- نظريه‌هاي فرآيندي    18
2-8- انواع پاداش    25
2-8-1- پول    25
2-8-2- مزایا    25
2-8-3- مزایای غیرنقدی    25
2-8-4- پاداش درونی    26
2-8-5- پاداش بیرونی    26
2-8-6- نکاتی درباره اعطای پاداش درونی و بیرونی    28
2- 9- ارزیابی عملکرد و پاداش    30
2-9-1- تعریف ارزیابی عملکرد    30
2-9-2- خطاهای ارزیابی عملکرد    30
2-9-3- روشهای ارزیابی عملکرد    31
2-9-4- ارتباط سیستم ارزیابی عملکرد با پاداش    31
2-9-5- مدل جامع رابطه بین پاداش و عملکرد    33
2-9-6- فرایند مبادله    37
2-10- مبانی اعطای پاداش    37
2-10-1- عضویت در سازمان    37
2-10-2- حضور در سازمان    38
2-10-3- عملکرد    39
2-10-4- ارشدیت    39
2-10-5- تخصص    40
2-10-6- دشواری کار    40
2-10-7- قضاوت و تصمیم گیری    40
2-11- سیستمهای پاداش    41
2-11-1- محرمانه بودن پرداخت    41
2-11-2- سیستمهای پرداخت مشارکتی    42
2-11-3- سیستمهای پاداش قابل انعطاف    43
2-12- مدیریت پاداش کارکنان    43
2-12-1- اهداف مدیریت پاداش    44
2-12-2- مدل مدیریت پاداش کارکنان    44
2-12-3- عوامل اثر گذاری برخط مشی های مدیریت پاداش    45
2-13- ویژگیهای سیستم پاداش مؤثر    47
2-13-1- اهمیت    47
2-13-2- انعطاف    48
2-13-3- فراوانی(دفعات)    48
2-13-4- آشکاری    49
2-13-5- توزیع منصفانه    49
2-14- برخی دلایل ناکام بودن پرداخت پاداش    50
2-14-1- چرا غالبا پاداشها ایجاد انگیزه نمی کنند؟    50
2-14-2- چرخه معيوب    51
2-15- سیستمهای مشوق    53
2-16- برخی روشهای متداول پرداخت پاداش به مدیران    54
2-16-1- روشهای سنتی    54
2-16-2- روش های تعدیل شده    57
2-16-3- شیوه های متداول اعطای پاداش به مدیران شرکتها در ایران    58
2-17- چارچوبی برای مدیریت پاداش برپایه ملاک(EBRM)    60
2-18- نگاهی به وضع کنونی پرداخت پاداش در شرکت پارس خودرو    65
2-19- خلاصه    67
منابع تحقیق    68
    

 

 

فهرست جدول ها
شکل2-1- نارضایتی های ناشی از یک سیستم پرداخت    8
شکل2-2- مقايسه تئوري‌هاي محتوايي انگيزش    18
شکل2-3- فرآیند ذهنی نظریه برابری    19
جدول 2-1- میزان استفاده از ارزیابی عملکرد در سازمانها    32
(رابینز،1375)    32
شکل 2-4- مدل پورتر و لاولر    34
شکل2-5- مدل مدیریت پاداش کارکنان    45
شکل 2-6-عوامل اثرگذار بر خط مشی های مدیریت پاداش    47
شکل2-7- چرخه معيوب عدم توجه به منافع مدير    52
جدول 2-2- شیوه های پاداش دهی در ایران    58
جدول2-3- روشهای استفاده شده توسط پاسخ دهندگان به تحقیق سایت ای ریوارد درباره ارزیابی اثربخشی پاداش    60
شکل2-8- چارچوب مدیریت پاداش برپایه ملاک (EBRM)    62
جدول2-4- مؤلفه های مدیریت پاداش برپایه ملاک (EBRM)    62
جدول2-5- اهداف پاداش و ضوابط موفقیت    64
    

 

 

 

  • فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری نقدشوندگی 55 صفحه

    فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری نقدشوندگی 55 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه نقدشوندگی مبانی نظری نقدشوندگی پیشینه تحقیق نقدشوندگی پیشینه داخلی نقدشوندگی پیشینه خارجی نقدشوندگی پیشینه پژوهش نقدشوندگی پیشینه نظری نقدشوندگی ادبیات نظری نقدشوندگی چارچوب…

  • بررسی اعتیاد به کار در بین کارکنان سازمان تامین اجتماعی

    بررسی اعتیاد به کار در بین کارکنان سازمان تامین اجتماعی اعتیاد به کار عجین شدن با کار تمایل درونی در کار لذت از کار سازمان تامین اجتماعی اعتیاد به كار كاركنان بررسی اعتیاد به کار در بین کارکنان سازمان تامین…

  • عوامل موثر در بهینه سازی سیستم بازاریابی و فروش

    عوامل موثر در بهینه سازی سیستم بازاریابی و فروش برند تجاری ارزش ویژه برند استراتژی های رقابتی سیستم بازاریابی و فروش دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی عوامل موثر در بهینه سازی سیستم بازاریابی و فروش دانلود پایان…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سرسختی ذهنی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق سرسختی ذهنی مبانی نظری سرسختی ذهنی ادبیات نظری سرسختی ذهنی چارچوب نظری سرسختی ذهنی فصل دوم پایان نامه سرسختی ذهنی دانلود مبانی نظری سرسختی ذهنی پیشینه سرسختی ذهنی پیشینه تحقیق سرسختی ذهنی پیشینه داخلی سرسختی…

  • مبانی نظری بررسی تاثیر مدیریت دانش بر موفقیت اجرای مدیریت ارتباط با مشتری

    مبانی نظری بررسی تاثیر مدیریت دانش بر موفقیت اجرای مدیریت ارتباط با مشتری مبانی نظری مدیریت دانش مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری عوامل موثر بر مدیریت ارتباط با مشتری مدیریت ارتباط با مشتری در بانک صادرات عوامل کلیدی موفقیت…

  • دانلود پایان نامه امنیت در محاسبات ابری

    دانلود پایان نامه امنیت در محاسبات ابری کلمات کلیدی : پایان نامه امنیت رایانش ابری پایان نامه امنیت محاسبات ابری دانلود پایان نامه امنیت رایانش ابری دانلود پایان نامه امنیت در رایانش ابری پایان نامه بهبود امنیت اطلاعات در رایانش…

  • مدل های هوش سازمانی، فرایند و ضرورت به کار گیری آن در شرکتها و سازمانها

    مدل های هوش سازمانی، فرایند و ضرورت به کار گیری آن در شرکتها و سازمانها کلمات کلیدی : ابعاد هوش سازمانی پایان نامه هوش سازمانی مولفه های هوش سازمانی انواع هوش و مولفه های آن نظریه های هوش سازمانی مدل…

  • بررسی فقهی فروش دین به دین و بیع کالی به کالی

    بررسی فقهی فروش دین به دین و بیع کالی به کالی دانلود پایان نامه بیع دین به دین دانلود پایان نامه بیع کالی به کالی بررسی بیع دین به دین بررسی بیع کالی به کالی بیع دین به دین در…

  • مبانی نظری بررسی ارتباط هوش سازمانی و استرس شغلی کارمندان

    مبانی نظری بررسی ارتباط هوش سازمانی و استرس شغلی کارمندان کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه هوش سازمانی فصل دوم پایان نامه استرس  شغلی هوش سازمانی کارکنان تحقیق استرس شغلی کارکنان مدل ها و نظریه های هوش سازمانی مدل…

  • جزوه منطق سطح ارشد دانشگاه آزاد اسلامی

    جزوه منطق سطح ارشد دانشگاه آزاد اسلامی جزوه منطق سطح ارشد دانشگاه آزاد اسلامی رفتن به سایت اصلی جزوه منطق سطح ارشد دانشگاه آزاد اسلامی به تعداد 14 صفحه pdf مناسب جمع بندی و مرور سریع ایام امتحانات   شامل…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش فرسودگی هیجانی

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش فرسودگی هیجانی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه فرسودگی هیجانی مبانی نظری فرسودگی هیجانی پیشینه تحقیق فرسودگی هیجانی پیشینه داخلی فرسودگی هیجانی پیشینه خارجی فرسودگی هیجانی پیشینه پژوهش فرسودگی هیجانی پیشینه نظری فرسودگی هیجانی ادبیات…

  • نظریه ها و مدل های حمایت اجتماعی و بررسی رابطه ان با سلامت روانی

    نظریه ها و مدل های حمایت اجتماعی و بررسی رابطه ان با سلامت روانی کلمات کلیدی : ابعاد حمایت اجتماعی نظریه های حمایت اجتماعی مدل های حمایت اجتماعی نظریه های سلامت عمومی کارکردهای مختلف سلامت عمومی حمایت اجتماعی و سلامت…

  • انتخاب قانون حاکم بر ماهیت دعوی توسط داوران

    انتخاب قانون حاکم بر ماهیت دعوی توسط داوران داوری تجاری بین المللی پایان نامه داوری تجاری بین المللی قانون حاکم بر ماهیت دعوی انتخاب قانون حاکم بر ماهیت دعوی حقوق فراملی بازرگانی اعمال حقوق فراملی بازرگانی رفتن به سایت اصلی…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش هوش معنوی

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش هوش معنوی مبانی نظری هوش معنوی دانلود مبانی نظری هوش معنوی پیشینه تحقیق هوش معنوی ادبیات نظری هوش معنوی فصل دوم پایان نامه هوش معنوی مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش معنوی ادبیات و مبانی…

  • راهبردهای توسعه گردشگری روستایی و جاذبه توریستی

    راهبردهای توسعه گردشگری روستایی و جاذبه توریستی کلمات کلیدی : روشهای جذب گردشگر عوامل موثر بر جذب گردشگر پایان نامه گردشگری روستایی راهکارهای جذب گردشگر راهبردهای جاذبه توریستی اثرات توسعه گردشگري روستایی روشهای توسعه گردشگری روستایی راهکارهای توسعه گردشگری روستایی…

  • بررسی راهكارهای ارتقای كیفیت نان

    بررسی راهكارهای ارتقای كیفیت نان نان ارتقای كیفیت نان پارامترهای کیفی نان بهبود كیفیت نان دانلود مقالات رشته صنایع غذایی بررسی راهكارهای ارتقای كیفیت نان دانلود مقاله راهكارهای ارتقای كیفیت نان دانلود مقالات صنایع غذایی رفتن به سایت اصلی دانلود…

  • پاورپوینت دهیدراسیون و تنظیم دما در شنا

    پاورپوینت دهیدراسیون و تنظیم دما در شنا کلمات کلیدی : دانلود پاورپوینت دهیدراسیون و تنظیم دما در شنا پاورپوینت دهیدراسیون و تنظیم دما در شنا دهیدراسیون و تنظیم دما در شنا تحقیق دهیدراسیون و تنظیم دما در شنا تنظیم دما…

  • تشریح رویکردهای مختلف مدیریت استراتژیک با تمرکز بر رویکردهای SWOT و مبتنی بر منابع

    تشریح رویکردهای مختلف مدیریت استراتژیک با تمرکز بر رویکردهای SWOT و مبتنی بر منابع مدیریت استراتژیک رویکردهای مختلف مدیریت استراتژیک رویکردهای تدوین استراتژی پایان نامه مدیریت استراتژیک پایان نامه رویکردهای مدیریت استراتژیک  رويکرد تدوين استراتژي مبتني بر ذينفعان تجزيه و…

  • پاورپوینت ارزیابی سهام

    پاورپوینت ارزیابی سهام پاورپوینت ارزیابی سهام تحقیق ارزیابی سهام برترین فایل ارزیابی سهام فروش فایل پاورپوینت ارزیابی سهام پاورپوینت آماده درس تصمیم گیری در مسائل مالی ارزیابی سهام عادی اجزای نرخ بازده مورد انتظار ویژگی های سهام عادی رفتن به…

  • بررسی کامل انواع سبک های فرزندپروری

    بررسی کامل انواع سبک های فرزندپروری کلمات کلیدی : ابعاد شیوه های فرزند پروری انواع سبک های فرزندپروری نظریه های سبک فرزند پروری نظریه های شیوه های فرزند پروری شکل های موثر کنترل والدین بر فرزندان شکل های غیرموثر کنترل…

  • پاورپوینت آشنايي با سيستمHACCP

    پاورپوینت آشنايي با سيستمHACCP پاورپوینت آشنايي با سيستمHACCP آشنايي با سيستمHACCP تاريخچه پيدايشHACCP HACCP چيست كاربرد HACCPو ISO9000 مزاياي سيستم HACCP اشكال عدم كاربرد سيستم HACCP مشاغل مرتبط باHACCP نيازمندي ها و الزاماتHACCP مراحل اجراي آموزش در سيستم HACCP اصول…

  • شناسایی عوامل کلیدی موفقیت در پیاده سازی سیستم های اطلاعاتی اجرایی در شركت صنایع تجهیزاتی نفت

    شناسایی عوامل کلیدی موفقیت در پیاده سازی سیستم های اطلاعاتی اجرایی در شركت صنایع تجهیزاتی نفت سیستم اطلاعات اجرایی پیاده سازی سیستم های اطلاعاتی اجرایی پیاده سازی سیستم های اطلاعاتی اجرایی در شركت نفت عوامل موفقیت در پیاده سازی سیستم…

  • خط و پیدایش الفبا

    خط و پیدایش الفبا تاریخچه ی خط و پیدایش الفبا نوشتار به مثابه تصویر تایپو گرافی چیست؟ سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل انجام پایان نامه رشته ادبیات fileina فروشگاه ساز…

  • بررسی رابطه میان میزان نقش دولت و حدود مسوولیت آن با تاکید بر مسوولیت مدنی

    بررسی رابطه میان میزان نقش دولت و حدود مسوولیت آن با تاکید بر مسوولیت مدنی غایت دولت دانلود پایان نامه جبران خسارت دانلود پایان نامه مسوولیت مدنی دولت نظریه های مکاتب سیاسی بررسی رابطه میان میزان نقش دولت و حدود…

  • پایان نامه مهندسی برق با عنوان نحوه عملکرد دستگاههای الکترونیکی عابر بانک

    پایان نامه مهندسی برق با عنوان نحوه عملکرد دستگاههای الکترونیکی عابر بانک نحوه کار ATM ها نحوه کار دستگاههای خودپرداز عملکرد دستگاههای الکترونیکی عابر بانک دانلود پایان نامه دستگاههای خودپرداز دانلود پایان نامه برق دانلود پایان نامه رشته برق رفتن…

  • بررسی مدلها و مولفه های مدیریت دانش با تاکید بر ضرورت آن در سازمان

    بررسی مدلها و مولفه های مدیریت دانش با تاکید بر ضرورت آن در سازمان پایان نامه با موضوع مدیریت دانش دانلود پایان نامه مدیریت دانش پایان نامه مدیریت دانش doc موضوع پایان نامه مدیریت دانش بررسی مدلهای مدیریت دانش بررسی…

  • پروپوزال عوامل مدیریتی موثر بر بهره وری سازمان و اولویت بندی آنها

    پروپوزال عوامل مدیریتی موثر بر بهره وری سازمان و اولویت بندی آنها بهره وری سازمان عوامل موثر بر بهره وری سازمان اولویت عوامل موثر بر بهره وری سازمان نقش رهبری در بهره وری سازمان نقش سازماندهی در بهره وری سازمان…

  • بررسی زیرساختهای مدیریت دانش

    بررسی زیرساختهای مدیریت دانش تركیب ابزارها و فناوری های مدیریت دانش مبانی زیر ساخت مدیریت دانش زیرساختهای مدیریت دانش پایان نامه مدیریت دانش پایان نامه مدیریت دانش doc دانلود پایان نامه مدیریت دانش فناوری‌های مدیریت دانش پایان نامه زیرساختهای مدیریت…

  • پروپوزال بررسی تاثیر میزان بكارگیری فن‌آوری اطلاعات بر ساختار سازمانی

    پروپوزال بررسی تاثیر میزان بكارگیری فن‌آوری اطلاعات بر ساختار سازمانی تاثیر فناوری اطلاعات بر ساختار سازمانی تاثیر فناوری بر ساختار سازمانی میزان تاثیر فناوری اطلاعات بر ساختار سازمانی تاثیر فن‌آوری اطلاعات بر ساختار سازمانی تاثیر میزان بكارگیری فن‌آوری اطلاعات بر…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق منبع کنترل بیرونی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق منبع کنترل بیرونی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه منبع کنترل بیرونی مبانی نظری منبع کنترل بیرونی پیشینه تحقیق منبع کنترل بیرونی پیشینه داخلی منبع کنترل بیرونی پیشینه خارجی منبع کنترل بیرونی پیشینه پژوهش…