ارزیابی شیوه های پرداخت پاداش در سازمانها

ارزیابی شیوه های پرداخت پاداش در سازمانها

استراتژی های پاداش
مدیریت پاداش کارکنان
روشهای متداول پرداخت پاداش به مدیران
تاثیر اثربخشی استراتژی پاداش در سازمان
ارتباط سیستم ارزیابی عملکرد با پاداش
عوامل اثر گذاری برخط مشی های مدیریت پاداش
ارزیابی روشهای پرداخت پاداش در شركت پارس خودرو
پایان نامه شیوه پرداخت پاداش
پایان نامه شیوه پرداخت پاداش در سازمان

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مديريت

ارزیابی شیوه های پرداخت پاداش در سازمانها

 

 

 

 

 

 

 

هدف از این پژوهش ارزیابی شیوه های پرداخت پاداش در سازمانها و شرکتها با مطالعه موردی شرکت پارس خودرو بصورت کامل و جامع و با منابع جدید می باشد.

 

 

 

 

 

چکیده
فلسفه پرداخت پاداش را بطور خلاصه و براساس اصول می توان ایجاد یا تقویت انگیزه در افراد به منظور تحقق اهداف سازمان (شرکت) دانست. بر این مبنا جوهره پاداش هدف گرفتن انگیزش در افراد است و از آنجا که انسان موجودی با شعور، مقایسه گر و منفعت محور است فرآیند تحریک انگیزش در او فرآیندی آگاهانه و قابل تحلیل است. در صورتی که پرداخت و اعطای پاداش به افراد بر اساس ملاک و معیار روشن و شفافی انجام نشود و ابهام در آن زیاد باشد، احتمال ناکارآمدی و بی تأثیر بودن آن و یا حتی تبدیل شدنش به ابزاری ضد انگیزش افزایش می یابد. بنابراین تعیین ملاک های روشن و قابل اندازه گیری در اثربخشی سامانه پاداش نقش بسیار مهم و حیاتی دارد

 

 

 

.در این تحقیق به «ارزیابی روشهای پرداخت پاداش در شرکت پارس خودرو» پرداخته شد و بدین منظور با تجزیه و تحلیل داده های حاصل از پرسشنامه که براساس مدل مدیریت پاداش برپایه ملاک (EBRM) طراحی شده بود، سامانه کنونی پرداخت پاداش این شرکت، مورد آزمون قرار گرفت.شایان ذکر است که این پژوهش در پی شناخت و تجزیه و تحلیل سامانه پاداش شرکت، تعیین ضابطه مند یا غیر ضابطه مند بودن آن و نیز علمی یا سنتی بودن سامانه پاداش و سایر موارد مربوط به طراحی و اجرای سامانه پاداش نیست، بلکه محور این پژوهش همانطور که در عنوان آن هویداست ارزیابی شیوه کنونی پرداخت پاداش براساس مدل اثربخشی سامانه پاداش است.  

 

 

در اين تحقيق تلاش شد شيوه‌هاي مختلف پاداش‌دهي بر مبنای مدل چارچوب مدیریت پاداش برپایه ملاک (EBRM) در شرکت پارس خودرو بررسي شود.

 

نتایج تحقیق مشخص کرد که روشهای کنونی پاداش دهی در این شرکت اثربخش نبوده و تدوین سامانه جدید پاداش بر اساس استراتژی پاداش نشأت گرفته از استراتژی کسب و کار، بر پایه ملاکهای روشن و قابل اندازه گیری و با استفاده از نظرات مدیران و کارکنان لازم است. همچنین لزوم به رسمیت شناساندن پاداش های درونی و پاداش های غیر نقدی برای کارکنان، جلوگیری از یکنواخت شدن پاداش ها، توجه به نیازهای کارکنان در پاداش ها، اعطای امکان انتخاب نوع پاداش در سطوحی خاص، شناسایی و تعریف پاداش های معنوی (درونی)، تعریف ابزارهای متناسب تنبیه به عنوان حلقه مکمل سامانه پاداش، قراردادن برخی از تسهیلات و امکانات کنونی شرکت در طیف پاداشهای غیر نقدی و استفاده از ذهنیت مثبت غالب در شرکت درباره مقوله پاداش به عنوان پتانسیلی خوب برای اجرای اصلاحات سازمانی از نتایج این تحقیق است. 

 

 

 

واژگان کلیدی:
پاداش ، استراتژي پاداش ، سامانه پاداش ، ارزيابي عملكرد ، انگيزش‌ ، اثربخشی
 

 

 

 

-مقدمه
درباره هدایت و رهبری در سازمان سخن بسیار گفته شده است … به عبارت ساده رهبری فرآیندی است که ضمن آن مدیریت سازمان می کوشد تا با ایجاد انگیزه و ارتباطی مؤثر انجام سایر وظایف خود را در تحقق اهداف سازمانی تسهیل کند و کارکنان را از روی میل و علاقه به انجام وظایفشان ترغیب کند. از این رو رهبری در مفهوم سازمان آن به عنوان جزئی مجزا و مستقل از مدیریت مطرح نبوده، بلکه یکی از وظایف عمده و اصلی آن به شمار می آید، هر مدیری علاوه بر وظایفی چون برنامه ریزی، سازماندهی و کنترل، باید انجام این وظیفه یعنی هدایت افراد سازمان را نیز عهده دار گردد. (الوانی، 1379 ؛ 137-138)

 

 

برای جامه عمل پوشانیدن به تصمیمات و حفظ آنها، مدیر باید این آمادگی را داشته باشد تا کسانی را که این برنامه ها را اجرا می کنند و در درون ساختار سازمانی به کار مشغول هستند، تشویق و تایید کند … از آنجا که اجرای برنامه ها وقت گیر است، انگیزش اهمیت پیدا می کند، زیرا باید افراد را تشویق کرد که به هدف های شرکت توجه کنند. (اعرابی، 1385 ؛ 135)با توجه به اینکه سامانه مدیریت پاداش  یکی از ابزارهای عمده در ایجاد و حفظ انگیزه افراد است، در اين تحقيق تلاش خواهد شد تا با مطالعه موضوع پاداش در یک شرکت تولیدی صنعتی ، كارآيي سامانه مدیریت پاداش، شيوه‌هاي مختلف پاداش‌دهي و همچنين ملاكهاي انتخاب شيوه اعطاي پاداش‌ها، به منظور ایجاد انگيزه بيشتر در کارکنان بررسي شود.

 

 

 

بیان مسألهاهميت ايجاد انگيزه در كاركنان هم به عنوان يكي از مهارتهاي مهم مديريتي و هم به عنوان عاملي مهم و موثر در افزايش كارايي، امروزه امري بديهي و روشن براي دست‌اندركاران مديريت و صاحبان كسب و كار در بخشهاي مختلف است اما به نظر مي‌رسد هنوز انگيزش مطلوب بخصوص در كشور ما، مشكلی جدي است كه علت آن، نه در ادراك اهميت و ضرورت موضوع بلكه در شيوه‌هاي بكارگيري و اجراي روش‌هاي موفق ايجاد انگيزه است.بطوري كه در موارد بسيار زيادي مشاهده مي‌شود كه مديران با وجود درك كامل و روشني از اهميت موضوع انگيزش مطلوب در ميان كاركنان خود از روشهايي براي اين امر استفاده مي‌كنند كه به دليل نگاه سطحي و يا سنتي به موضوع هر چند در وهله اول بوجود آورنده انگيزه بيشتر در كاركنان به نظر مي‌آيند اما نهايتاً «ضد انگيزه» شده و موجب سردرگمي و كاهش كارآيي آنان مي شود.

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
فصل اول؛ طرح و کلیات تحقیق    2
1-1-مقدمه    3
1-2- بیان مسأله    4
1-3- اهمیت موضوع    4
1-4- دلایل انتخاب موضوع    5
1-5- سوابق تحقیق    6
1-6- چارچوب نظري تحقيق    8
1-7- انواع پاداش    9
1-7-1- پاداش هاي دروني    9
1-7-2- پاداش‌هاي بيروني    10
1-7-3- پاداش‌هاي نقدي و غير نقدي    11
1-8- سوالهای تحقیق    13
1-8-1- سوال اصلي    13
1-8-2- سوالهاي فرعي    13
1-9- اهداف تحقیق    13
1-10- روش شناسی    13
1-10-1- نوع روش تحقیق    13
1-10-2- روش گردآوری اطلاعات و داده ها    14
1-10-3- جامعه آماری    14
1-10-4- روش تجزیه و تحلیل داده ها    15
1-11- تعریف مفاهیم و واژگان اختصاصی تحقیق    15
1-11-1- پاداش    15
1-11-2- استراتژي پاداش    15
1-11-3- ارزيابي عملكرد    15
1-11-4- انگيزش    16
1-11-5- نياز    16
1-11-6- اثربخشی    16
1-12- مشکلات و تنگناهای احتمالی تحقیق    16
1-13- خلاصه فصل    16

 

فصل دوم؛ مبانی نظری پژوهش و مروری بر تحقیقات پیشین    17
2-1- مقدمه    18
2-2- اهداف مدیریت منابع انسانی    18
2-2-1- هدفهای اجتماعی    18
2-2-2- هدفهای سازمانی    18
2-2-3- هدفهای عملیاتی    19
2-2-4- هدفهای فردی    19
2-3- جایگاه نظام پاداش در مدیریت منابع انسانی    19
2-4- رابطه پاداش و انگیزش    20
2-5- تعريف انگيزش    22
2-6- نشانه‌هاي انگيزش    23
2-7- نظريات انگيزشي    23
2-7-1- نظريه‌هاي محتوايي    23
2-7-2- نظريه‌هاي فرآيندي    28
2-8- انواع پاداش    33
2-8-1- پول    33
2-8-2- مزایا    34
2-8-3- مزایای غیرنقدی    34
2-8-4- پاداش درونی    34
2-8-5- پاداش بیرونی    35
2-8-6- نکاتی درباره اعطای پاداش درونی و بیرونی    36
2- 9- ارزیابی عملکرد و پاداش    37
2-9-1- تعریف ارزیابی عملکرد    37
2-9-2- خطاهای ارزیابی عملکرد    38
2-9-3- روشهای ارزیابی عملکرد    38
2-9-4- ارتباط سیستم ارزیابی عملکرد با پاداش    38
2-9-5- مدل جامع رابطه بین پاداش و عملکرد    40
2-9-6- فرایند مبادله    43
2-10- مبانی اعطای پاداش    44
2-10-1- عضویت در سازمان    44
2-10-2- حضور در سازمان    45
2-10-3- عملکرد    45
2-10-4- ارشدیت    46
2-10-5- تخصص    46
2-10-6- دشواری کار    46
2-10-7- قضاوت و تصمیم گیری    46
2-11- سیستمهای پاداش    47
2-11-1- محرمانه بودن پرداخت    47
2-11-2- سیستمهای پرداخت مشارکتی    48
2-11-3- سیستمهای پاداش قابل انعطاف    48
2-12- مدیریت پاداش کارکنان    49
2-12-1- اهداف مدیریت پاداش    49
2-12-2- مدل مدیریت پاداش کارکنان    49
2-12-3- عوامل اثر گذاری برخط مشی های مدیریت پاداش    51
2-13- ویژگیهای سیستم پاداش مؤثر    52
2-13-1- اهمیت    52
2-13-2- انعطاف    53
2-13-3- فراوانی(دفعات)    53
2-13-4- آشکاری    53
2-13-5- توزیع منصفانه    54
2-14- برخی دلایل ناکام بودن پرداخت پاداش    55
2-14-1- چرا غالبا پاداشها ایجاد انگیزه نمی کنند؟    55
2-14-2- چرخه معيوب    56
2-15- سیستمهای مشوق    57
2-16- برخی روشهای متداول پرداخت پاداش به مدیران    58
2-16-1- روشهای سنتی    58
2-16-2- روش های تعدیل شده    61
2-16-3- شیوه های متداول اعطای پاداش به مدیران شرکتها در ایران    62
2-17- چارچوبی برای مدیریت پاداش برپایه ملاک(EBRM)    63
2-18- نگاهی به وضع کنونی پرداخت پاداش در شرکت پارس خودرو    68
2-19- خلاصه فصل    69

 

 

فصل سوم؛ روش تحقیق    71
3-1- مقدمه    72
3-2- روش تحقيق    72
3-3- روشهاي جمع‌آوري اطلاعات    73
3-3-1- روش كتابخانه‌اي    73
3-3-2- روش ميداني    73
3-4- مقياس اندازه‌گيري    73
3-5- سوالهای تحقیق    74
3-5-1- سوال اصلي    74
3-5-2- سوالهاي فرعي    74
3-6- متغيرهاي تحقيق    74
3-7- جامعه آماري    75
3-8- روش نمونه‌گيري و تعيين حجم نمونه    75
3-9- تعداد حجم نمونه    76
3-10- ابزار اندازه‌گيري تحقيق    76
3-11- بررسي روايي و پايايي ابزارسنجش    78
3-11-1- روايي پرسشنامه    78
3-11-2- پايايي پرسشنامه    79
3-12- نحوه توزیع سؤالات پرسشنامه    80
3-13- روشهاي آماري مورد استفاده    81
3-13-1-آزمون مقايسه ميانگين تک نمونه‌اي    82
3-13-2- آزمون t براي مقایسه میانگین دو نمونه مستقل    83
3-13-3- آزمون تحليل واريانس(  (ANOVA    84
3-13-4- آزمون فريدمن     86
3-13-5-آزمون کولموگروف- اسمیرنوف (k-s)    87
3-14- خلاصه فصل سوم    87

 

 

فصل چهارم؛ تجزیه و تحلیل آماری یافته های تحقیق    88
4-1- مقدمه    89
4-2- بررسی جمعیت شناختی پاسخ دهندگان    90
4-2-1- جنسیت    90
4-2-2- سن    91
4-2-3- تحصیلات    92
4-2-4- سابقه کار    93
4-2-5- نوع استخدام    94
4-2-6-شغل    95
4-3- بررسی و تجزیه و تحلیل داده ها    96
4-3-1-آزمون نرمال بودن توزیع داده ها با استفاده از آزمون کولموگروف- اسمیرنوف    96
4-3-2-آزمون فرضیه اصلی با استفاده از آزمون t    97
4-3-3- آزمون عوامل 10گانه مستقل چارچوب مدیریت پاداش برپایه ملاک با استفاده از آزمون t    99
4-3-4-آزمون تحلیل واریانس برای بررسی رابطه میان نظرات مدیران، کارکنان و مدیرعامل    102
4-3-5-آزمون فریدمن برای رتبه بندی عوامل 10 گانه بر اساس نظرات مدیران    105
4-3-6-آزمون فریدمن برای بررسی تفاوت رتبه بندی عوامل 10 گانه براساس نظرات مدیران و مدیرعامل    107
4-3-7-آزمون فریدمن برای بررسی تفاوت رتبه بندی عوامل 7 گانه براساس نظرات کارکنان، مدیران و مدیرعامل    110
4-4- خلاصه نظرات و پاسخ ها برای سؤال باز    112
4-5- خلاصه فصل    115

 

 

فصل پنجم؛ نتیجه گیری و پیشنهادها    117
5-1-مقدمه    118
5-2- بحث و بررسی یافته های تحقیق    119
5-3-  نظرات محقق در تحلیل برخی از یافته های تحقیق    124
5-4- پیشنهادها    129
5-4-1- پیشنهادها بر مبنای یافته های تحقیق    129
5-4-2- پیشنهادات برای تحقیقات آتی    132
5-5- خلاصه فصل    132

 

منابع تحقیق    134

 

پیوست ها    140
پرسشنامه الف    141
پرسشنامه ب    143
    

 

 

شیوه های پاداش دهی در ایران

فهرست جدول ها
جدول 1-1- مثال‌هايي از پاداش‌هاي دروني و بيروني    9
جدول 2-1- میزان استفاده از ارزیابی عملکرد در سازمانها    39
جدول 2-2- شیوه های پاداش دهی در ایران    62
جدول 2-3- روشهای استفاده شده توسط پاسخ دهندگان به تحقیق سایت ای ریوارد درباره ارزیابی اثربخشی پاداش    63
جدول 2-4- مؤلفه های مدیریت پاداش برپایه ملاک (EBRM)    66
جدول 2-5- اهداف پاداش و ضوابط موفقیت    67
جدول 3-1- ارزش گذاری پاسخها بر اساس طیف لیکرت    77
جدول 3-2- نحوه توزیع سؤالات پرسشنامه    81
جدول 3-3- تحليل واريانس براي مقايسه ميانگين K گروه    85
جدول 4-1- توزیع فراوانی پاسخ دهندگان بر حسب جنسیت    90
جدول 4-2- توزیع فراوانی پاسخ دهندگان بر حسب سن    91
جدول 4-3- توزیع فراوانی پاسخ دهندگان بر حسب میزان تحصیلات    92
جدول 4-4- توزیع فراوانی پاسخ دهندگان بر حسب سابقه کار    93
جدول 4-5- توزیع فراوانی پاسخ دهندگان بر حسب نوع استخدام    94
جدول 4-6-  توزیع فراوانی پاسخ دهندگان بر حسب شغل    95
جدول 4-7-نتایج آزمون کولموگروف- اسمیرنوف (k-s)    97
جدول 4-8-نتایج آزمون فرض میانگین یک متغیر با یک مقدار ثابت برای مجموع عوامل    98
جدول 4-9- عوامل 10گانه آزمون شده بطور مجزا با آزمون فرض میانگین یک متغیر با یک مقدار ثابت    100
جدول 4-10-نتایج آزمون فرض میانگین یک متغیر با یک مقدار ثابت برای هر یک از عوامل 10گانه    101
جدول 4-11- تحليل واريانس براي مقايسه ميانگين Kگروه    103
جدول 4-12-نتایج آزمون تحلیل واریانس برای مقایسه میانگین نظرات مدیران و کارکنان و مقایسه آنها با مدیرعامل    104
جدول 4-13-رتبه بندی میانگین نظرات کارکنان و مدیران با مدیرعامل    104
جدول 4-14-رتبه های عوامل دهگانه از دیدگاه مدیران    106
جدول 4-15-آزمون فریدمن برای رتبه بندی عوامل دهگانه از دیدگاه مدیران    106
جدول 4-16-رتبه بندی عوامل دهگانه در اثربخشی سیستم پاداش از دیدگاه مدیران    107
جدول 4-17-آزمون فریدمن برای بررسی تفاوت رتبه بندی عوامل 10 گانه براساس نظرات مدیران و مدیرعامل    108
جدول 4-18- رتبه بندی عوامل  دهگانه   EBRM  براساس نظرات مدیران و مدیرعامل با آزمون فریدمن    109
جدول 4-19-مقایسه رتبه بندی عوامل دهگانه در اثربخشی سیستم پاداش از دیدگاه مدیران و مدیرعامل    109
جدول 4-20-آزمون فریدمن برای بررسی تفاوت رتبه بندی عوامل 7 گانه از دیدگاه کارکنان، مدیران و مدیرعامل    110
جدول 4-21- رتبه بندی عوامل 7 گانه در اثربخشی سیستم پاداش از دیدگاه کارکنان، مدیران و مدیرعامل    111
جدول 4-22-مقایسه رتبه بندی عوامل 7 گانه در اثربخشی سیستم پاداش از دیدگاه کارکنان، مدیران و مدیرعامل    112
جدول 4-23-خلاصه نتایج آزمون فرضیات    116
    

 

 

فهرست شکلها و نمودارها
شكل1-1- طبقه بندي انواع پاداش    12
شکل2-1- نارضایتی های ناشی از یک سیستم پرداخت    20
شکل2-2- مقايسه تئوري‌هاي محتوايي انگيزش    28
شکل2-3- فرآیند ذهنی نظریه برابری    30
شکل 2-4- مدل پورتر و لاولر    41
شکل2-5- مدل مدیریت پاداش کارکنان    51
شکل 2-6-عوامل اثرگذار بر خط مشی های مدیریت پاداش    52
شکل2-7- چرخه معيوب عدم توجه به منافع مدير    57
شکل2-8- چارچوب مدیریت پاداش برپایه ملاک (EBRM)    65
شکل 3-1- ناحیه رد و قبول آزمون مقايسه ميانگين تک نمونه‌اي    83
شکل 3-2- ناحیه رد و قبول آزمون t براي مقایسه میانگین دو نمونه مستقل    84
شکل3-3-ناحیه رد و قبول آزمون تحليل واريانس    86
نمودار 4-1-جنسیت پاسخ دهندگان    90
نمودار 4-2- نمودار سن پاسخ دهندگان    91
نمودار 4-3- نمودار دایره ای تحصیلات پاسخ دهندگان    92
نمودار 4-4- نمودار میله ای تحصیلات پاسخ دهندگان    93
نمودار4-5- سابقه کار پاسخ دهندگان    94
نمودار 4-6-نوع استخدام پاسخ دهندگان    95
نمودار4-7- نمودار دایره ای توزیع فراوانی پاسخ دهندگان بر حسب شغل    96
نمودار4-8- نمودار میله ای توزیع فراوانی پاسخ دهندگان بر حسب شغل    96
شکل 4-1- نواحی رد و قبول فرضیه با استفاده از آزمون t    98
شکل4-2-ناحیه رد و قبول آزمون تحلیل واریانس    103
شکل 4- 3- ناحیه رد و قبول فرض صفر    105
 

 

  • بررسی رابطه سرمایه اجتماعی و ابعاد آن با مدیریت دانش در بانک

    بررسی رابطه سرمایه اجتماعی و ابعاد آن با مدیریت دانش در بانک استقرار مدیریت دانش در بانک پایان نامه تاثیر سرمایه اجتماعی بر مدیریت دانش رابطه سرمایه اجتماعی و مدیریت دانش سنجش تاثیر سرمایه اجتماعی بر مدیریت دانش پایان نامه…

  • پایان نامه کارشناسی ارشد رشته علوم اجتماعی با عنوان فرار مغزها

    پایان نامه کارشناسی ارشد رشته علوم اجتماعی با عنوان فرار مغزها Brain Drain فرار مغزها مهاجرت نخبگان دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته علوم اجتماعی با عنوان فرار مغزها علل مهاجرت نخبگان سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا همکاری در…

  • ارزیابی اثرات شبکه های اجتماعی مجازی بر هویت جمعی دانشجویان

    ارزیابی اثرات شبکه های اجتماعی مجازی بر هویت جمعی دانشجویان کلمات کلیدی : پایان نامه شبکه های اجتماعی مجازی مفهوم شبکه های اجتماعی مجازی نقش شبکه های اجتماعی مجازی نظریه های شبکه های اجتماعی مجازی آسیب های شبکه های اجتماعی…

  • تشخیص کاراکتر با استفاده از شبکه عصبی LVQ

    تشخیص کاراکتر با استفاده از شبکه عصبی LVQ شبکه عصبی تشخیص کاراکتر شبکه عصبی LVQ ساختار شبکه های LVQ شبکه های عصبی با الگوی یادگیری نظارت شده تشخیص کاراکتر با استفاده از شبکه عصبی LVQ دانلود مقالات کارشناسی ارشد هوش…

  • مبانی نظری ارزیابی عملکرد سازمان با استفاده از تکنیک BSC

    مبانی نظری ارزیابی عملکرد سازمان با استفاده از تکنیک BSC ارزیابی عملکرد با استفاده از کارت امتیازی متوازن ارزیابی عملکرد کارکنان با کارت امتیازی متوازن ارزيابي عملكرد سازمان با روش كارت امتيازي متوازن (bsc) ارزیابی عملکرد سازمان با استفاده از تکنیک…

  • دانلود پاورپوینت اخلاق سیاست

    دانلود پاورپوینت اخلاق سیاست پاورپوینت مسئولان نقد و بررسی رفتن به سایت اصلی پاورپوینت کتاب آیین زندگی فصل هفتم(اخلاق سیاست) فهرست مطالب:نظریه اصالت سیاست,وظایف اخلاقی مردم در انتخاب مسئولان,وظیفه اخلاقی حاکمان در برابر مردم,جایگاه و اهمیت,بیان دیدگاه ها,لغزشگاه های اخلاقی…

  • بررسی سیستم خرید و انبارداری در شرکت ساسان

    بررسی سیستم خرید و انبارداری در شرکت ساسان سیستم خرید و انبارداری سیستم خرید و انبارداری شرکت سیستم خرید و انبارداری چیست پروژه انبارداری شرکت پروژه انبارداری شرکت تولیدی دانلود پروژه انبارداری حسابداری دانلود پایان نامه بررسی سیستم خرید و…

  • کارآفرینی سازمانی و عوامل موثر بر تمایل به آن

    کارآفرینی سازمانی و عوامل موثر بر تمایل به آن تمایل به کارآفرینی سازمانی مدل های کارآفرینی سازمانی انواع مدل های کارآفرینی سازمانی مولفه های کارآفرینی سازمانی مولفه های موانع کارآفرینی سازمانی موانع کارآفرینی سازمانی موانع کارآفرینی سازمانی در ایران ویژگی…

  • بررسی روشهای پیشرفته آنالیز استاتیکی غیر خطی

    بررسی روشهای پیشرفته آنالیز استاتیکی غیر خطی پوش اور کلمه الگوی بار جانبی تحلیل تاریخچه زمانی غیرخطی آنالیز استاتیکی آنالیز استاتیکی غیر خطی تحلیل استاتیکی تحلیل استاتیکی غیر خطی تحلیل استاتیکی غیر خطی پوش آور بررسی روشهای پیشرفته آنالیز استاتیکی…

  • مقاله ترجمه شده مدلسازی و ارزیابی شناختی با عنوان مدل ادراکی مستقیم گروه بندی برای طرح ‏HCL

    مقاله ترجمه شده مدلسازی و ارزیابی شناختی با عنوان مدل ادراکی مستقیم گروه بندی برای طرح ‏HCL سازمان ادراکی گروه بندی شباهت نزدیکی ویکپارچگی کانتور همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروشگاه ساز فایل مقاله ترجمه شده دانلود مقاله…

  • پایان نامه کارشناسی ارشد رشته معماری با عنوان زیباشناسی و نقش آن در معماری

    پایان نامه کارشناسی ارشد رشته معماری با عنوان زیباشناسی و نقش آن در معماری زیبا شناسی نظام‌های زیباشناسی زیبائی شناسی معماری زیبایی شناسی اسلامی نقش زیباشناسی در معماری سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش فایل fileina…

  • بازیافت حرارتی از دیگ های روغن داغ

    بازیافت حرارتی از دیگ های روغن داغ بازیافت حرارتی دیگ های روغن داغ ساخت مبدل های حرارتی بویلرهای بازیافت حرارتی افزایش راندمان دیگ روغن داغ انرژی گرمایی گازهای داغ بازیافت حرارتی از دیگ های روغن داغ دانلود پایان نامه مهندسی…

  • مبانی تئوری و دستور کار آزمایشگاه حالت جامد

    مبانی تئوری و دستور کار آزمایشگاه حالت جامد ابررسانا اثر زیمان طولی و عرضی ترموکوپل ها و اثر ترموالکتریک منحنی هیسترزیس فرومغناطیس ها سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش فایل fileina فروشگاه ساز فایل فروشگاه فایل…

  • ارائه یک مدل جهت اندازه گیری پایداری زنجیره تامین

    ارائه یک مدل جهت اندازه گیری پایداری زنجیره تامین زنجیره تامین پایدار عملکرد زنجیره تامین پایداری زنجیره تامین توانمندسازهای زنجیره تامین اندازه گیری پایداری زنجیره تامین شاخص های عملکرد زنجیره تامین مدیریت زنجیره تامین پایدار و ضرورت بررسی آن مدیریت…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق در مورد اعتیاد 88 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق در مورد اعتیاد 88 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه اعتیاد مبانی نظری اعتیاد دانلود مبانی نظری اعتیاد پیشینه تحقیق اعتیاد دانلود پیشینه تحقیق اعتیاد پیشینه داخلی اعتیاد پیشینه خارجی اعتیاد پیشینه پژوهش…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های استرس شغلی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های استرس شغلی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه نظریه های استرس شغلی مبانی نظری نظریه های استرس شغلی پیشینه تحقیق نظریه های استرس شغلی پیشینه داخلی نظریه های استرس شغلی پیشینه خارجی…

  • پرسشنامه ۳۰سوالی سبک ها و شیوه های فرزند پروری بامریند

    پرسشنامه ۳۰سوالی سبک ها و شیوه های فرزند پروری بامریند کلمات کلیدی : پرسشنامه سبک فرزند پروری بامریند پرسشنامه شیوه فرزند پروری بامریند کلید پرسشنامه فرزندپروری بامریند پرسش نامه شیوه های فرزند پروری بامریند پرسشنامه شیوه فرزند پروری والدین بامریند…

  • مقاله ترجمه شده رشته مدیریت و اقتصاد با عنوان استفاده از تکنولوژی رسانه های اجتماعی و عملکرد رابطه مشتری:بررسی براساس قابلیت های ‏CRM‏

    مقاله ترجمه شده رشته مدیریت و اقتصاد با عنوان استفاده از تکنولوژی رسانه های اجتماعی و عملکرد رابطه مشتری:بررسی براساس قابلیت های ‏CRM‏ قابلیت های ‏CRM‏ رسانه های اجتماعی عملکرد رابطه مشتری همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروشگاه…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری محور

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری محور مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری محور پیشینه مدیریت ارتباط با مشتری محور دانلود مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری محور پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری محور فصل دوم…

  • پرسشنامه 3 مولفه ای تعهد سازمانی آلن و مایر

    پرسشنامه 3 مولفه ای تعهد سازمانی آلن و مایر کلمات کلیدی : پرسشنامه تعهد سازمانی doc پرسشنامه تعهد سازمانی می یر پرسشنامه تعهد سازمانی آلن و مایر دانلود پرسشنامه استاندارد تعهد سازمانی دانلود پرسشنامه تعهد سازمانی دانلود پرسشنامه تعهد سازمانی…

  • مقاله کارشناسی ارشد حقوق بین الملل با عنوان حقوق بشر و فقر مفرط

    مقاله کارشناسی ارشد حقوق بین الملل با عنوان حقوق بشر و فقر مفرط حقوق بشر حقوق بین الملل سازمان ملل متحد حقوق برنامه‌ریزی شده دانلود مقاله کارشناسی ارشد حقوق بین الملل با عنوان حقوق بشر و فقر مفرط خرید مقالات…

  • نقش و ضرورت  اخلاق حرفه ای در سازمان و مدیریت و نحوه شکل گیری و پایداری آن در مدیران

    نقش و ضرورت  اخلاق حرفه ای در سازمان و مدیریت و نحوه شکل گیری و پایداری آن در مدیران قدرت برتر اخلاقی و مصادیق آن علم اخلاق در مطالعات مدیریت علم اخلاق در مطالعات سازمان ضرورت اخلاق حرفه‌ای برای مدیران…

  • اهمیت و کاربرد برنامه ریزی منابع سازمان و لزوم پیاده سازی آن در سازمان

    اهمیت و کاربرد برنامه ریزی منابع سازمان و لزوم پیاده سازی آن در سازمان برنامه ریزی منابع سازمان انواع روشهای پیاده سازی ERP لزوم پیاده سازی ERP در سازمان اهمیت و کاربرد برنامه ریزی منابع سازمان و لزوم پیاده سازی…

  • پرسشنامه استاندارد سبک های تفکر استرنبرگ و واگنر 1992

    پرسشنامه استاندارد سبک های تفکر استرنبرگ و واگنر 1992 پرسشنامه استاندارد سبک های تفکر پرسشنامه سبک های تفکر استرنبرگ و واگنر 1992 دانلود پرسشنامه سبک تفکر استرنبرگ انواع سبک های تفکر استرنبرگ پرسشنامه استرنبرگ پرسشنامه سبک های تفکر استرنبرگ –…

  • پایان نامه مهندسی عمران با عنوان نگهداری و مدیریت راهها و جاده ها

    پایان نامه مهندسی عمران با عنوان نگهداری و مدیریت راهها و جاده ها انواع قیرها دانلود پایان نامه آسفالت های حفاظتی نگهداری و مدیریت راهها و جاده ها نگهداری روسازیهای آسفالتی و بتنی دانلود پایان نامه نگهداری و مدیریت راهها…

  • بررسی عوامل و رویکردهای تاثیرگذار بر رضایت شغلی و پیامدهای مثبت و منفی آن

    بررسی عوامل و رویکردهای تاثیرگذار بر رضایت شغلی و پیامدهای مثبت و منفی آن عوامل موثر بر رضایت شغلی عوامل موثر بر رضایت شغلی کارکنان پایان نامه بررسی عوامل موثر بر رضایت شغلی کارکنان عوامل موثر بر رضایت شغلی در…

  • مبانی نظری ارزیابی اثرات شبکه های اجتماعی مجازی بر هویت جمعی دانشجویان

    مبانی نظری ارزیابی اثرات شبکه های اجتماعی مجازی بر هویت جمعی دانشجویان کلمات کلیدی : مبانی نظری شبکه های اجتماعی مجازی مفهوم شبکه های اجتماعی مجازی نقش شبکه های اجتماعی مجازی نظریه های شبکه های اجتماعی مجازی آسیب های شبکه…

  • کاربرد سیستم ABC در محاسبه بها تمام شده فعالیتهای موسسات آموزش عالی كشور

    کاربرد سیستم ABC در محاسبه بها تمام شده فعالیتهای موسسات آموزش عالی كشور هزینه یابی بر مبنا فعالیت کاربرد سیستم ABC در موسسات آموزش عالی بها تمام شده فعالیتهای موسسات آموزش عالی کاربرد سیستم ABC در محاسبه بها تمام شده…

  • انرژی هسته ای و ارزیابی استراتژی انرژی هسته ای ایران

    انرژی هسته ای و ارزیابی استراتژی انرژی هسته ای ایران سانترفیوژ انرژی هسته ای اورانیوم غنی شده استراتژی انرژی هسته ای ایران تفاوت راكتور های آب سنگین و سبك دانلود مقاله انرژی هسته ای و ارزیابی استراتژی انرژی هسته ای…

  • فصل دوم پایان نامه پیش بینی قیمت طلا با داده کاوی

    فصل دوم پایان نامه پیش بینی قیمت طلا با داده کاوی کلمات کلیدی : پایان نامه داده کاوی پایان نامه داده کاوی ارشد خرید پایان نامه داده کاوی پیش بینی قیمت طلا با داده کاوی پایان نامه در مورد data…